PDA

Zobacz pełną wersję : Chcę kupić dom do wykończenia / Co sprawdzić ?



sasiad1964
20-10-2006, 14:20
Wybieram sie na dokładne ogladanie domu i rozmowy z dotychczasowym właścicielem . Dom i działka bardzo mi się podobają.
Bedzie to mój pierwszy dom, a ja jestem absolutnie zielony w tej materii.
Dom ma okna,jest ocieplony, dach z blachodówki, w środku chyba tylko wylewki .Nie wiem jak z instalacjami.
W związku z tym ,ze bedzie czekalo mnie jeszcze dużo roboty z wykanczaniem domu - jakie ważne pytania powinienem zadać wlascicielowi zanim kupię ten dom ? Na pewno zastosowane technologie i jakość wykonanych prac dawalyby ( lub nie ) powód do obniżenia ceny.
Boję się , że jak bedę się upierał przy zbijaniu ceny to mi przejdzie to koła nosa a jak bede się za bardzo godzil na wszystko to przeplacę niepotrzebnie.
A moze gdzieś jest chociaż trochę rozpracowany ten temat ?/
dzięki z góry za podpowiedzi
Pozdrawiam wszystkich
Sąsiad :wink:

aru
20-10-2006, 14:28
hipotekę

rusek007
20-10-2006, 14:40
hipotekę

Sprawdź ile będą kosztować media, bo mogą być oddalone o kilkaset metrów, a podłączenie może kosztować kupę forsy. Oczywiście spytaj i sprawdź wszystkie pozwolenia i uzgodnienia, oraz odstępstwa od projektu. :o

sasiad1964
20-10-2006, 14:51
Media są już. Więc z tym nie bedzie problemu.
Znajomy poradził mi ,że jak bede sie prawie decydował zeby zatrudnic za kilkaset złotych kosztorysanta , ktory wyceni zakres prac potrzebnych do wykonczenia domu. Bede wtedy przynajmniej mniej więcej wiedzial ile kasy trzeba dodatkowo jeszcze wlożyc w dom. ( bo na razie nie wiem czy 50 czy 100 czy 150 czy moze wiecej kPLN ) .
A Wy co sądzicie o tym ? ( kosztorysancie , ofkors )

sSiwy12
20-10-2006, 14:57
Moim zdaniem lepiej bedzie zlecić wykonanie inwentaryzacji obiektu, bo to da Ci obraz za co płacisz i co jest jeszcze do zrobienia. W ostatecznym razie na wizytę "oględinową" zaproś fachowca np. zaprzyjaźnionego kierownika budowy.