PDA

Zobacz pełną wersję : porotherm 25 czy 30???



lidiasiem
26-10-2006, 19:39
W projekcie który chcemy zakupić mamy poortherm 30, nie wiem czy mozliwa byłaby zmiana na 25, wiem już że na 1 m ściany jest 10 zł drożej przy 30 ale za to ma mniejszy współczynnik przenikania ciepła (30- 0,6; 25-1,2)
A jednak o wiele bardzej popularne są porothermy 25, dlaczego??????
Czy chodzi tylko o cenę? może dostępność? a może nie warto dawać 30 lepiej dać grubszą warstwę styropianu?????
Powiedzcie wasze zdanie bo ja na razie jestem laikiem w tych sprawach i gubię się w gąszczu informacji , a to chyba akurat jest ważne i to już przy wyborze projektu.

Olsen
26-10-2006, 19:40
A może lejer 25 p+w

lidiasiem
26-10-2006, 19:48
no oczywiście leier chyba też może być,a może poromur to pytanie może być tematem innego mojego postu , chociaż takich pytań to na forum pewnie od groma.
moje pytanie dotyczy raczej 25 czy 30????????

zibicwikla
26-10-2006, 21:56
W projekcie który chcemy zakupić mamy poortherm 30, nie wiem czy mozliwa byłaby zmiana na 25, wiem już że na 1 m ściany jest 10 zł drożej przy 30 ale za to ma mniejszy współczynnik przenikania ciepła (30- 0,6; 25-1,2)
A jednak o wiele bardzej popularne są porothermy 25, dlaczego??????
Czy chodzi tylko o cenę? może dostępność? a może nie warto dawać 30 lepiej dać grubszą warstwę styropianu?????
Powiedzcie wasze zdanie bo ja na razie jestem laikiem w tych sprawach i gubię się w gąszczu informacji , a to chyba akurat jest ważne i to już przy wyborze projektu.
Ale nie zamierzasz budować z porothermu 25 lub 30 w technologi jednowarstwowej? Jeżeli nie, to nie ma znaczenia czy 25 czy 30(nota bene gdzieś jest przekłamanie w tych wspólczynnikach przenikalności). Dasz 2 cm więcej ocieplenia i bedzie to samo i pewnie taniej. Ja mam pth25 i 12 i gdzie niegdzie 14cm wełny. Jest ok.pamietaj ściana to nie jedyne miejsce ocieczki ciepła

kze
26-10-2006, 22:14