PDA

Zobacz pełną wersję : ogrzewanie podłogowe



pepe28
21-11-2006, 17:02
Witam
Mam parę pytań odnośnie ogrzewania podłogowego ale po podłączeniu pieca weglowo-miałowego czy jest to możliwe jestem w tym laikiem i chciałbym sie coś na ten temat dowiedzieć i jakie etapy układania warstw podłogi po chudziaku żeby mieć już gotową posadzke z ogrzewaniem i jakie koszty np dla 40 m Z góry dzieki za wszelka pomoc w tej dziedzinie

rusek007
21-11-2006, 19:11
WITAJ, nim zapytasz, poszukaj odpowiedzi

dwitek
21-11-2006, 19:18
Ja jestem świeżo po wykonaniu instalacji CO (w tym podłogówek w czterech pomieszczeniach) oraz wylewek.

Co do zasilania bezpośrednio z pieca węglowego, to jest to dość ryzykowne - to znaczy NIE WOLNO dopuścić do zagotowania wody (rury ALU-PEX mają max. 95C) - można zastosować układy zabezpieczające.
Co do warstw - to:
- pierwsza wylewka (chudziak),
- izolacja przeciw-wilgociowa,
- styropian (ew. w nim rozprowadzone ogrzewanie centralne),
- doprowadzenia podłogówki (właściwa podłogówka - rozdzielacz) w otulinach,
- podłogówka ułożona na styropianie, na którym leży bezpośrednio folia (ekran) - ja użyłem folii z napyloną warstwą aluminium,
- podłogówka,
- wylewka (koniecznie z plastfikatorem i dookólną dylatacją)

A co do cen, to nie jest to jakiś taki straszny koszt, rura ALU-PEX ok. 4zł/mb (zależy od firmy), trochę folii, jakieś sterowanie temperaturą (temp. wody powinna być ok. 40C)

rusek007
21-11-2006, 19:28
dwitek jeśli już tłumaczysz to rób to w miarę dokładnie,
a jeśli chodzi o piec na paliwo stałe i podłogówka to czemu nie , potrzeba tylko zastosować wymiennik ciepła aby połączyć podłogówkę ( układ zamknięty) z piecem węglowym (układ otwarty) no i potrzeba zastosować zawór mieszający aby w obiegu podłogówki uzyskać dwadzieścia kilka stopni.

pepe28
21-11-2006, 19:41
Dzieki trochę zamotania z tymi warstwami co i jak po kolei ale będę się dokształcał dzięki

Rezi
21-11-2006, 20:04
rusek007 jeśli już tłumaczysz to rób to w miarę dokładnie, :lol: