PDA

Zobacz pełną wersję : podstawy montażu oświetlenia



zoomone
04-12-2006, 21:53
Zupelnie nie znam sie na elektronice. Remontuje mieszkanie i musze zrobic oswietlenie.
bylbym bardzo wdzieczny o podanie linkow badz napisanie podstaw jak sie to robi. szukalem w internecie i az takich podstaw nie bylo nigdzie. moze zna ktos takie strony to prosze o adres.

chodzi mi o wszystkie podstawowe informacje.
-jak polaczyc lampy (wiem ze trzeba rownolegle ale jak to sie robi)
-jak polaczyc to z wlacznikiem
-co to jest "puszka" i do czego sluzy
-jakie kable zastosowac i od czego do zalezy

ogolnie wszystkie podstawy, bardzo prosze o pomoc.

retrofood
04-12-2006, 22:06
Jestem elektrykiem. Chodziłem do szkoły 10 lat i 20 lat pracuję aby dowiedzieć się tego, co ty chcesz usłyszeć w jednym poście.
Dam ci jedną dobrą radę: prąd to nie zabawka. I na żartach się nie zna. Jeśli nie masz pojęcia jak to robić, to po co chcesz ryzykować życiem swoim i twoich najbliższych?
Zleć te prace elektrykom, którzy po wykonaniu instalacji wykonają odpowiednie pomiary i pozostawią ci protokół, gdzie imiennie i własnym podpisem zaświadczą, że instalacja jest bezpieczna i można ją eksploatować.
Takie są wymogi Prawa Budowlanego.

tomek1950
04-12-2006, 23:02
Zupelnie nie znam sie na elektronice. Remontuje mieszkanie i musze zrobic oswietlenie.
bylbym bardzo wdzieczny o podanie linkow badz napisanie podstaw jak sie to robi. szukalem w internecie i az takich podstaw nie bylo nigdzie. moze zna ktos takie strony to prosze o adres.

chodzi mi o wszystkie podstawowe informacje.
-jak polaczyc lampy (wiem ze trzeba rownolegle ale jak to sie robi)
-jak polaczyc to z wlacznikiem
-co to jest "puszka" i do czego sluzy
-jakie kable zastosowac i od czego do zalezy

ogolnie wszystkie podstawy, bardzo prosze o pomoc.