PDA

Zobacz pełną wersję : różnica w kosztach



kaliuszekkg
04-12-2006, 22:10
Witam,
Jestem początkującym forumowicze.
Obecnie jestem na etapie wyboru projektu.
Wraz ze znajomym kupiliśmy działki po przeciwnej stronie drogi. Jesteśmy na tym samym etapie.
Znajomy ma znajomego :D który jest budowlańcemi ma firmę i zbudował nie jeden dom :D. (Ja go nie znam)
Ja bardziej obstawiałem aby budować po kawałku, czyli do kolejnych etapów budowy brać (szukać) najtańszego fachowca.
Znajomy bardziej obstawia aby sie nie piep...... i zlecić wszystko temu budowlańcowi i tu nasuwa mi się pytanko,czy to naprawde wyjdzie taniej.
Wiadomo wyjdzie wygodniej bo nie biegam nie załatwiam papierów, nie wyszukuje najtańszych ofert w hurtowniach, buduje dwa domy w jednym miejscu, nie interesuje mnie transport, vat placi 7 a nie ja z 22 %.
Z drugiej strony czy taki koleś z firmy nie zaśpiewa sobie zbyt dużo.
Czy ktos z Was miał podobny dylemat?
Na obecnym poziomie to jest moje gdybanie bo nie mam żadnych danych ale może wiecie jak sie przedstawiaja stosunki w cenie bydowy domu przez firme a przez " kolejnych fachowców"
Pozdrwaiam GK

Bigbeat
04-12-2006, 22:20
Ja się zdecydowałem na generalnego wykonawcę (bo o kimś takim de facto piszesz) z następujących powodów:
1. Gość sam załatwia podwykonawców i swoją reputacją ręczy, że nie spie...rzą;
2. Gość sam pinuje ekipów i dba o harmonogram;
3. Gość kupuje materiał jednocześnie do kilku domków (bo kilka jednocześnie stawia), a więc na pewno dostaje niższe ceny, niż dostałbym ja;
W praktyce okazało się, że były pewne problemy - głównie z ilością fachowców, i następowało "podbieranie" budowlańców z jednego domku do drugiego - zależnie kto jak naciskał.
W sumie sądzę, że na jedno by wyszło jeśli chodzi o koszty.