PDA

Zobacz pełną wersję : Schemat kotłowni -POMOCY



Subcarpathian
06-01-2007, 14:31
Jestem laikiem jeśli chodzi o ogrzewanie , a niedlugo chcialbym sie zabrać za robienie CO i CWU , mam w planie zamontowanie kotła na paliwo stałe z podajnikiem , kocioł byłby wykorzystywany do podgrzewania zasobnika ciepłej wody 200l , przy czym ogrzewanie wody w zasobniku będzie traktowano jako priorytet ,a poźniej na grzejniki , uklad CWU to cyrkulacja obiegowa , czy ktoś z forumowiczów podpowiedzialby mi jak rozwiązać taki układ , chodzi mi o rodzaje zaworów , pomp , czyli tzw schemat , może ktoś kto zna się troche na tym lub ma podobny układ , mógłby sie podzielić swoją wiedzą , zgóry dziekuje i za każde wskazówki

jacekot
06-01-2007, 15:00
jestem na podobnym etapie i tez z chęcia posłucham bardziej doświadczonych osób ? od czego zaczać i jak ugryź ten temat ?
jacek

kbab
06-01-2007, 15:04
Witam
Będąc na Twoim miejscu instalowałbym zbiornik CWU powyżej koła i podgrzewałbym wodę grawitacyjnie.

kbab
06-01-2007, 15:06
oczywiście - kotła

Subcarpathian
06-01-2007, 15:33
Właśnie myślałem nad grawitacją ale kuchnie mam w odległosci około 10 m licząc po lini rur od kotłowni , ta kuchnia znajduje sie na tej samej kondygnacji i nie wiem czy grawitacja by wypalila , dlatego wstepnie zalozylem cyrkulacje

lukol-bis
06-01-2007, 15:35
To jest rozwiązanie z początku XX wieku. Teraz "musi" to być układ pompowy z oczywistym priorytetem CWU, który w tej chwili realizuje każdy sterownik kotła na ekogroszek.
Podejście do tematu proponuję rozpocząć od wyboru kotła. Następne rozwiązania sa z reguły opisane w instrukcji kotła, łącznie ze schematami.
Pozdrawiam

kbab
06-01-2007, 16:30
To jest rozwiązanie z początku XX wieku. Teraz "musi" to być układ pompowy z oczywistym priorytetem CWU, który w tej chwili realizuje każdy sterownik kotła na ekogroszek.
Podejście do tematu proponuję rozpocząć od wyboru kotła. Następne rozwiązania sa z reguły opisane w instrukcji kotła, łącznie ze schematami.