PDA

Zobacz pełną wersję : zapowietrzone (?) grzejniki



ysy
24-01-2007, 16:20
Witam.

Proszę o poradę z odpowietrzaniem grzejników. Kwestia jest taka - nie znam się na typach grzejników, nie są to "stare, jare" żeberkowce, ale w miarę nowe - hmmm, zwykłe grzejniki - płytowe bodajże (tak się nazywają).

Mają odpowietrzniki "ręczne". Odkręcając leci w sumie woda, a grzejniki są chodniejsze na dole (jest w dolnej części jakiś zawór, ale to nie odpowietrznik).
I nie wiem, czy to wina powietrza czy jakiegoś obiegu wody w grzejniku.

Proszę podpowiedcie ;-)

hes
24-01-2007, 16:44
To normalna sprawa ze są dołem chłodniejsze. Gdyby było odwrotnie- zimna góra,tzn. byłyby zapowietrzone. Chcesz mieć je całe ciepłe, to musiisz po prostu mocniej palić. Jeżeli w domu masz dobrą temperature to nie ma się czym przejmować.pozdro.

ysy
24-01-2007, 17:11
Jesteś pewny?
Tak posługując się w skali 1 do 10, to na górze mają 8 a na dole 4. Trochę duża różnica.

Grzesiek13
24-01-2007, 17:23
Może masz źle ustawione obroty na pompie, czy źle skryzowane grzejniki? Zakładam, że instalację rurową masz poprawną. Sprawdź filtr siatkowy przed pompą czy na powrocie kotła, może jest zapchany.

hes
24-01-2007, 18:17
Być może to przypadek podobny do opisanego w temacie "Grzejniki grzeją dobrze ?" Nie chcę się powtarzać, polecam lekturę tegoż.

beton44
24-01-2007, 21:26
hmmmmm.....

przecież nie sądzisz chyba że woda z grzejnika wypływa o tej samej temperaturze co wpływa do niego...


przecie właśnie w grzejniku ma planowo oddać ciepło chyba???? :o

ysy
27-01-2007, 15:46
napiszę tak - trochę poodpowietrzałem mimo, że były chłodniejsze dołem. W sumie nic nie dało, ale trochę posyczało z odpowietrznika - czyli trochę powietrza było.

Czytając kilka wątków doszedłem do wniosku, że nic wie wiadomo - jeden posze - odpowietrzać, drugi - zwiększyć ciśnienie na pompce, inny - dobrze pokryzować.