PDA

Zobacz pełną wersję : jak rozplanować oświetlenie?



arluka
29-01-2007, 15:59
Właśnie jestem na etapie elektryki poddasza. Zupełnie nie mam pojęcia czy są jakieś regóły rozprowadzenia ośwetlenia. Może podpowiecie mi co się sprawdza, a co zupełnie nie. Gdzie kinkiety itp. Na poddaszu mam przewidziane cztery sypialnie, pralnio-suszarnie oraz łazienkę z wanną. Czekam na Wasze podpowiedzi
:)

retrofood
29-01-2007, 21:49
A co na to mówi projektant?

slawwoj
30-01-2007, 08:20
Przecież nikt nie zrobi tego za ciebie. Musisz przemyśleć ustawienie mebli itp. i sam pokazać instalatorowi: tum być to a tu to .... A szcegóły to juz sprawa elektryka.

MARKOG
30-01-2007, 08:44
przeciez tu chodzi o porady a nie o zrobienie koledze arluka gotowca.
Chodzi np o porady typu: zrób sobie wyłaczniki światła głównego oraz kinkietów w planowanym miejscu łoża najlepiej dla każdego z małżonków osobno. W łazience zrób halogeny (albo ich nie rób bo jest problem) itp. Wymiana doświadczeń i praktyk. Projekt projektem a życie życiem. W studiu archtektonicznym który robi gotowce zazwyczaj nie myśli się o praktycznych i efektownych rozwiązaniach świetlnych.

retrofood
30-01-2007, 09:22
Na poddaszu mam przewidziane cztery sypialnie, pralnio-suszarnie oraz łazienkę z wanną. Czekam na Wasze podpowiedzi
:)
No to podpowiedź pierwsza: Zaplanuj małą rozdzielnicę tablicową dla poddasza, aby skrócić długość przewodów dla wszystkich obwodów.

MARKOG
30-01-2007, 11:04
Na poddaszu mam przewidziane cztery sypialnie, pralnio-suszarnie oraz łazienkę z wanną. Czekam na Wasze podpowiedzi
:)
No to podpowiedź pierwsza: Zaplanuj małą rozdzielnicę tablicową dla poddasza, aby skrócić długość przewodów dla wszystkich obwodów.

Poważnie? Po co skracać? - wyjaśnij - spadki napięć?. Co prawda nie projektuje ani nie instaluję ale ty jako praktyk mógłbyś wyjaśnić sens.

Duży Boban
30-01-2007, 11:24