PDA

Zobacz pełną wersję : Ściana 3W, nośna z BK na klej, zaprawę zwykła czy ciepłą ???



eRaf
02-02-2007, 17:35
Bedę stawiał 3W, nośna z BK24+ wełna15 + pustka3 + ś.osłonowa12 (na razie nie jestem zdecydowany z czego).
Czy tak mocno bez sensu jest murowanie nośnej w 3W na klej ? W % o ile wychodzi to drożej niż na zwykła lub ciepłą zaprawę ? Jakieś inne wady tego rozwiązania, może z kołkowaniem wełny ?

beton44
02-02-2007, 17:56
jakaś inna wada - trudniej murować na klej jest...

eRaf
02-02-2007, 18:07
spoiny na cienką mają do 3mm, a co z kotwami dla wełny które mają więcej niż 3mm, jak to kotwić ?

wartownik
02-02-2007, 18:10
spoiny na cienką mają do 3mm, a co z kotwami dla wełny które mają więcej niż 3mm, jak to kotwić ?
Jedyny znany mi sposob to wykonac mlotkiem zaglebienie .
Ile ich dajesz , 5 na m2 ?

eRaf
02-02-2007, 18:13
spoiny na cienką mają do 3mm, a co z kotwami dla wełny które mają więcej niż 3mm, jak to kotwić ?
Jedyny znany mi sposob to wykonac mlotkiem zaglebienie .
Ile ich dajesz , 5 na m2 ?
W spoinie czy "wwiercać" się gdzie popadnie ?

Barbossa
02-02-2007, 18:21
jeżeli 3W to możesz na zwykłą zaprawę, wtedy kotwy Ci się pomieszczą;
w kleju będzie ciężko,
przy takiej ścianie, ścian nośna to 3-5% oporu cieplnego (tak z grubsza szacując) więc walka o robienie na klej mija się z celem

wartownik
02-02-2007, 18:51
Wiercilem tu i tam wyjatkowo , kolek i kotwa ,ale normalnie to w fuge .
Ytongiem tez mi sie trafialo , ale najczesciej ceramike na klej , oczywiscie 3W .
Nieco bardziej trzeba sie przylozyc ( mloteczek :D ) do osadzenia blach laczacych sciany nosne z dzialowymi - co pol metra w fudze pojedynczo lub parami.

Sp5es
03-02-2007, 06:14
Jeśli ściana jest 3 w to klejenie nie zaszkodzi, ale to zasadniczo wywalone pieniądze. Chyba, że się szybko trzeba wprowadzić ,a klei się tuż przed zimą. Wtedy budynek dostaje duuużo mniej wlgoci i to poważna zaleta.

eRaf
03-02-2007, 07:47
No to pozostaje mi wybór pomiędzy zaprawą ciepła a zwykłą, co sądzicie ? nie znam cen, jaka jest różnica między obiema ? a może jeszcze jakieś inne wady ?

beton44
03-02-2007, 08:18
zwykła zaprawą cementowo-wapienną muruj zwykłą !!!


wpływ "ciepłości" zaprawy na izolacyjność cieplną tej ściany można pominąć....



zwykłą czyli wapno-cement-piasek np 1:1:6

zresztą skład tej zaprawy to temat na osobny wątek chyba ??? :o

pawciom
03-02-2007, 08:34
Ja tez robilem scine 3W. Sciane wewnetrzna z BK24 na zaprawie zwyklej, kotwy z drutu 4, pozniej 14cm styropianu, a oslonowka z pustaka 1/2 alfa (czyli żuzlowy ale cene 1.64 szt !!!! no i grubosc 10,5cm, mozesz tez zrobic z pustaka kreamzytowego). Wazne jest zeby pustak uzyty wewnatrz i na zewnatrz byl tej samej wysokosci i byl robiony na taka sama zaprawe, przy oknach i dziwaich nic sie nie miesza, kotwy wychodza w poziomie. Pamietej tez ze sciane fundamentowa tez musisz miec 3w, w moim przypadku bloczek betonowy na dluzsza krawedz (szer. 25) - 8cm styripianu - bloczek na dluzsza krawedz i na sztorc. ja mialem sciane fundamentowa ~75cm z czego 50 wystaje nad ziemia i wyszlo super.

Pozniej wstawie zdjecia to jak bys czegos nie zrozumial. Pozdr


Ja mialem elewacji 170m2 i tak :

- za pustaki 1/2 ( 24x49x10,5cm Betard) zapłaciłem 1970zl !!!!!!
- za ceramike (24,8x59x12cm Porotherm) ~5000-6000zl

Pustaki sa tak rowniutke ze bylem w szoku, łączone P+W (sa wibrowane w formach).

03-02-2007, 09:15
zwykła zaprawa - chyba ze masz mozliwośc zakupu tanio granulatu styropianowego ...

eRaf
03-02-2007, 10:23
Dzięki wielkie wszystkim za podpowiedzi i info - szacun :D
ja mam fundamenty też 3W bloczek25+styro15+bloczek14 50cm ponad teren ale tutaj zamiast bloczka14 jest kamień kotwiony

czyli zaprawa tradycyjna i teraz pytanko bloczki proste ze spoinami także w pionie, czy też P+W bez uchwytów tylko na spoiny poziome ? w tym drugim przypadku jest mniejsze zużycie zaprawy ale pewnie większa cena bloczka

i kolejne pytanko - jako że ściany wewnętrzne bedę miał z silikatów jak wygląda kotwienie ścian wew. nośnych z zewnętrzymi jeżeli wysokość BK i silki jest różny, czy wystarczy kotwa ułożona poziomo w ścianie wew. silki i przybicie jej po wywinięciu w pion do góry do ściany zew. z BK ? taką samą wysokość BK i silki to w tej chwili tylko xella ma - słynne 20cm :lol: (a może się mylę) ale Ytong chyba nie warto kłaść na 3W - drożej, problem z wpadającą zaprawą w uchwyty (nie maja bloczków 24 tylko z P+W) jak sądzicie ?

03-02-2007, 11:07
... czyli zaprawa tradycyjna i teraz pytanko bloczki proste ze spoinami także w pionie, czy też P+W bez uchwytów tylko na spoiny poziome ? ...
wybrałbym na same spoiny poziome



...i kolejne pytanko - jako że ściany wewnętrzne bedę miał z silikatów jak wygląda kotwienie ścian wew. nośnych z zewnętrzymi jeżeli wysokość BK i silki jest różny, czy wystarczy kotwa ułożona poziomo w ścianie wew. silki i przybicie jej po wywinięciu w pion do góry do ściany zew. z BK ?...
IMHO - taka "wbita" w beton komórkowy kotwa nie będzie miała "trzymania"
jesli kotwy maja \"trzymac" obie ściany - powinienes je osadzić na zaprawie

eRaf
03-02-2007, 11:14
...
[quote=eRaf]...i kolejne pytanko - jako że ściany wewnętrzne bedę miał z silikatów jak wygląda kotwienie ścian wew. nośnych z zewnętrzymi jeżeli wysokość BK i silki jest różny, czy wystarczy kotwa ułożona poziomo w ścianie wew. silki i przybicie jej po wywinięciu w pion do góry do ściany zew. z BK ?...
IMHO - taka "wbita" w beton komórkowy kotwa nie będzie miała "trzymania"
jesli kotwy maja \"trzymac" obie ściany - powinienes je osadzić na zaprawie
zapomniałem dopisać a powinno być:
kotwa ułożona poziomo w zaprawie w ścianie wew. silki i przybicie jej po wywinięciu w pion do góry do ściany zew. z BK, na całej wysokości pomiędzy BK a silką zaprawa, tak więc kotwa ta oprocz przybicia do BK byłaby także zagnieżdżona w zaprawie

eRaf
03-02-2007, 13:14
się właśnie dowiedziałem iż są kotwy do cienkich spoin 1mm czyli technologicznie nie jest to uciążliwe jak sądziłem, tylko ta cena :cry:
to tak przy okazji

pawciom
03-02-2007, 14:41
sa takie plaskowniki z balchy (chyba 1mm) perforowane. Ja kupilem takie dluzsze gwoździe pierscieniowe i ja go sie wbije w mur to powodzenia z wyciagnieciem. Kotwie w kazdej warstwie. A w suporekscie 12 robie naciecie chowam w nim leb gwoździa i zalewam klejem, trzyma bardzo mocno. Zreszta kotwienie sciany dzialowej ma chyba w najwiekszym stopniu zapobiegac przechylaniu sciany (mniejsza szerokosc = mniejsza stabilnosc) a jezeli chodzi o rozchodzenie sie scian to na dole jest murowana na zaprawie na gorze wciskamy klej albo jak robimy obrzutke to sie szczelina zapycha i do tego dochodzi tez to ze ta saciana gdzies sie konczy (chodzi mi o druga sciane, z drugiej strony) i sie samaoczynnie klinuje.

wartownik
03-02-2007, 18:29
sa takie plaskowniki z balchy (chyba 1mm) perforowane. Ja kupilem takie dluzsze gwoździe pierscieniowe i ja go sie wbije w mur to powodzenia z wyciagnieciem. Kotwie w kazdej warstwie.
:D Super , takie sposoby opatentowalem kilkanascie lat temu , sprawdzily sie , tylko z taka roznica , ze w co drugiej warstwie :D Ale nie w klejonej ceramice.

eRaf
03-02-2007, 21:51
to podsumowując temat kotew:
http://www.silikaty.com.pl/informacje/poradnik.php?id=27