PDA

Zobacz pełną wersję : dwie żyły - jak uziemić?



free_shop
06-02-2007, 21:45
Mieszkam w starym bloku, mam instalację elektryczną z lat pięćdziesiątych. Dwie żyły: faza i zero.
Przy okazji remontu wymieniłem instalację elektryczną:
- zlikwidowałem bezbiecznik na "zerze",
- położyłem nowe kable: N, L, PE,
- założyłem nową skrzynkę z "eskami" (kilka obwodów),
Kable zielono-żółte są spięte razem na listwie w skrzynce.

Mój problem: co z nimi zrobić? Chciałbym zamontować różnicówkę. Jaką, gdzie?
Wkopanie bednarki nie wchodzi w rachubę (mieszkam na 4. piętrze).
Instalacja jest niby już uziemiona poprzez kuchenkę gazową: rura gazowa jest połączona z obudową kuchenki, ta z bolcem uziemiającym w kablu, ten włożony do gniazdka uziemia mi całą instalację.

Proszę o podpowiedzi dla laików (nie jestem elektrykiem :( )

retrofood
06-02-2007, 22:42
A dlaczego nie pytałeś zanim zabrałeś się za demolowanie wszystkiego?


Przy okazji remontu wymieniłem instalację elektryczną:
- zlikwidowałem bezbiecznik na "zerze",
Jeśli masz układ sieci TT, to nie całkiem to dobrze zrobiłeś


- położyłem nowe kable: N, L, PE,
- założyłem nową skrzynkę z "eskami" (kilka obwodów),
Kable zielono-żółte są spięte razem na listwie w skrzynce.
Mój problem: co z nimi zrobić? Chciałbym zamontować różnicówkę. Jaką, gdzie? przeważnie 30 mA, w rozdzielni.

Wkopanie bednarki nie wchodzi w rachubę (mieszkam na 4. piętrze). Dlaczego? Kop!

Instalacja jest niby już uziemiona poprzez kuchenkę gazową: rura gazowa jest połączona z obudową kuchenki, ta z bolcem uziemiającym w kablu, ten włożony do gniazdka uziemia mi całą instalację. A masz zgodę gazowni na wykorzystanie rury gazowej jako uziemienia? Widzę, że nawet Al Kaidy nie trzeba, aby chałupę wysadzić w powietrze. Czyżbyś był cichym agentem?

Proszę o podpowiedzi dla laików (nie jestem elektrykiem :( ) To po co pchasz łapy jak nie umiesz? Zęby też wyrywasz? Wyrostki wycinasz? A to takie proste. Kawałek noża, szpulka nici i ...już!