PDA

Zobacz pełną wersję : Stan surowy - umowa z wykonawcą, na co zwrócić uwagę ?



Malobert
03-03-2007, 18:21
Witam,
lada chwila podpiszę umowę z wykonawcą na wykonanie stanu surowego budynku. Ktoś mi doradził by w takiej umowie pisać wszystko, aby potem nie było niejasności gdyć "stan surowy" "stanowi surowemu" nierówny.
Problem polega na tym, że ja nie mam doświadczenia i boję się, że pominę jakieś ważne szczegóły, proszę Was o pomoc, na co zwrócić uwagę, co wyraźnie zapisac w umowie ? jakie typowe błędy mogę popełnić ?

Kris2222
03-03-2007, 20:28
Pamiętaj o tym żeby w umowie ująć wszystkie prace na które sie umawiacie.
następnie terminy płatności najlepiej płacić po każdym zakończonym etapie budowy ,np.ławy -płacisz ustaloną w umowie kwotę ,na każdy jeden etap ustalcie kwotę do zapłaty .Nigdy nie zgadzaj sie na wpłate z góry za wykonaną robote, możesz być olewany przez wykonawcy ze względu na ilość prac jakie nabrał ,zapłacisz to już wie że mu nie podziękujesz.W wypadku gdy płacisz po robocie to
zawsze u wykonawcy jest strach że straci robotę.Oczywiście musisz to ująć w umowie ,że jeśli wykonawca nie przystąpi do wykonania danego etapu prac w określonym czasie to masz możliwość zerwania umowy.
Następnie ustalcie warunki ewentualnych zmian zachodzących w pracach ,wiadomo że zawsze zachodzą zmiany w projekcie,a co za tym idzie zmienia sie zakres robót ,czasem na korzyść inwestora a czasem na korzyść wykonawcy.

Jeżeli wykonawca nie wykonuje dachu(często tak bywa) to ustal czy ob murówka więźby jest uwzględniona w kosztach robót murarskich,zawsze mogą to zrobić ci od dachu ale powinien ten drugi,bo na pewno było to wliczone w cenę. Często płaci sie za to osobno.

Jk se jeszcze co przypomnę to napiszę :D

inwestor
03-03-2007, 21:52
Przeczytaj mój wątek
http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=36978