PDA

Zobacz pełną wersję : Ytong czy Protherm co jest lepsze ?????



mardok6
11-03-2007, 16:30
Mam pytanie do praktyków gdyż jestem zielony w temacie co mi radzicie ze względu na właściwości termoizolacyjne,wytrzymałość i koszty wykonania ścian ??

Depi
11-03-2007, 16:47
Co prawda jestem teoretykiem, ale:

- termoizolacyjność ma lepszą Ytong (szczególnie lżejsze odmiany - BK to najcieplejszy materiał z dostępnych)
- wytrzymałość na co? na ściskania? Oba materiały mają wystarczającą.
- koszty z tego co liczyłem ma niższe Ytong

Za Porothermem przemawia tradycja - zawsze z tego budowano więc nie może być złe.

Staszek budowniczy
11-03-2007, 16:50
Co jest lepsze ?
To co uda Ci sie teraz szybko kupić :D

Depi
11-03-2007, 18:33
Bk chyba jest. Ceny jeszcze chyba w normie.

Staszek budowniczy
11-03-2007, 18:55
BK jest , ale możesz go dostac po..2,3 misiącach od zamówienia :-?

Depi
11-03-2007, 23:42
E tam - za chwilę sie wszystko uspokoi. Musi przejść wiosenna fala i histeria.

beton44
12-03-2007, 06:10
Depi napisał :

Za Porothermem przemawia tradycja - zawsze z tego budowano więc nie może być złe.



:o :o :o

Depi
12-03-2007, 07:50
BK to najcieplejszy materiał z dostępnych
najcieplejszy to jest styropian, albo wełna, albo pianka do ociepleń, około 10 razy cieplejsze od BK-400


10? Chyba nie masz racji. Przenikalność nie jest chyba funkcją kwadratową? Lambda styropianu to 0,04 a BK coś około 0,12-14 (czasem podają nawet niżej - widziałem szary beton o deklarowanej lambdzie 0,095). Wygląda to raczej na 3-4 raza.

Poza tym wiesz doskonale, że chodziło o materiał konstrukcyjny, a nie ociepleniowy. Po co bijesz pianę?



nie uspokoi się jak podał GUS wydano ponad 100% więcej pozwoleń na budowę co oznacza że przynajmniej do 2008 będzie kompletne wariactwo

To GUS podaje takie dane? :o A skąd je ma? 100% więcej w stosunku do kiedy?