PDA

Zobacz pełną wersję : VI klasa gleby, piach i co dalej?



femme
28-03-2007, 09:58
Mam od niedawna 15- arową działkę rekreacyjną nad rzeką. działka znajduje się tak jakby na skarpie i jest tam ok.40 cm warstwa VI klasy gleby, a pod spodem piach. Do tej pory rósł tam tylko perz, ale została spryskana,zaorana i wyrównana. Teraz jest tylko pustynia. Co moge tam posadzic? Zalezy mi na odgrodzeniu się jakims żywopłotem, czy cyprysiki będą dobrym pomysłem? Na czesci działki posiana została trawa, której jeszcze nie widać, a mineły juz 2 tyg. czy moze nie wzejsc? Koło domku posadziłam różnego rodzaju tawuły. Chcę jak najwięcej tam posadzic bo jest to bardzo duzy terem a ja jestem początkującym ogrodnikim. Poradzcie co tam bedzie rosło.

freeride21
28-03-2007, 10:13
ja bym posadził jakieś thuje nie są wymagające a ładnie ci zasłoni wszystko i będziesz mógł je uformować
co do trawy to jeśli ją siałeś teraz to sobie jeszcze poczekasz (przed wczoraj u mnie był przymrozek) ja planuje wysiać trawę ale dopiero pod koniec kwietnia początek maja jak temperatury będą już w normie a nie skakały jak osalałe (w dzień +15/18 w nocy ok. +1)

hanka55
28-03-2007, 10:37
poszukaj w temacie :"piaszczysta" -
Jakie rośliny na piaszczystą glebę w lesie???? na tym forum :D

A skoro działka nie ma prawie gleby urodzajnej, to JAK mają na niej rosnąc drzewa i krzewy, które mają 2-5 metrowy system korzeniowy?
Więc albo "ziemne donice" z uprawnej ziemi, albo dobór roślin tolerujących skrajnie niekorzystne warunki wodno-glebowe.
I raczej, nie ryzykowałabym sadzenia thuj....

Pinus
28-03-2007, 10:39