PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiary działki a dom



ewa_s
24-04-2007, 08:00
Mam pytanie.
Działka którą zamierzamy kupić ma nieregularny kształt. Mniej więcej 20,8x65x22x68. Przeglądając projekty domów zwróciłam uwagę na minimalne wymary działki. I teraz zastanawia mnie co bierze się pod uwagę przy wydawaniu zgody na budowę? Czy dom trzeba tak usytuować na posesji żeby spełniał warunki odległości (czyli np 4m od sąsiada) czy może jeśli jest podany minimalny wymiar działki 21x30 to już moja działka nie spełnia wymogów?
Przepraszam jeśli pytanie jest typu tych niezbyt mądrych ale jestem jeszcze zielona w tych tematach i nawet nie wiem do kogo się zwrócić o pomoc.
Będę wdzięczna za odpowiedź.
Pozdrawiam
Ewa

magangs
24-04-2007, 09:12
Ważne jest, żeby ściana z oknami czy drzwiami była usytuowana nie bliżej niż 4m od granicy działki. Jeżeli dom według projektu, który Ci się podoba wymaga działki o minimalnej szerokości 21m, to znajdziesz na działce miejsce, w którym go zmieścisz :-)

24-04-2007, 09:22
... zastanawia mnie co bierze się pod uwagę przy wydawaniu zgody na budowę? ...
bierze sie pod uwage
- czy działka jest budowlana
- odległości budynku od granic działki

beton44
24-04-2007, 10:24
idź do gminy - przed zakupem

tam ci powiedzą jaki dom można na tej działce postawić...

bo sami te warunki ustalają:


/warunki zabudowy, ew. plan zagospodarowania przestrzennego.../


może być np tak że dom musi być 10 metrów od granicy :o

piotru7
24-04-2007, 10:32
Ważne jest, żeby ściana z oknami czy drzwiami była usytuowana nie bliżej niż 4m od granicy działki. Jeżeli dom według projektu, który Ci się podoba wymaga działki o minimalnej szerokości 21m, to znajdziesz na działce miejsce, w którym go zmieścisz :-)

Nie tak do końca bo ważna jest linia zabudowy,
a jeżeli działka akurat tam będzie węższa to nic z tego nie będzia
chociażby w innym miejscu była znacznie szersza

magangs
24-04-2007, 10:42
O linii zabudowy na razie nic nie wiemy

ewa_s
24-04-2007, 15:21