PDA

Zobacz pełną wersję : poprawne wypionowanie słupa konstrukcyjnego



tenzin
18-06-2007, 15:22
Witam,
Nie mając innego zajęcia przyjąłem ofertę pracy przy budowie prostej wiaty na drewno czy jak kto woli drewutni. Rzecz w tym, że jestem początkujący w temacie majsterkowania, budowania itp. W toku prac prócz kilku relatywnie prostych czynności są i takie z którymi nie miałem do tej pory do czynienia.


Wypionowanie słupa konstrukcyjnego (przekrój kwadratu) nie wydaje się być czynnością zbyt złożoną, jednak aby wykonać ją poprawnie postanowiłem skorzystać z forum.
Jest to o tyle istotne, że słupów w jednej linii jest 9 a każdy od siebie oddzielony jest odległością około 2 metrów- a chciałbym aby wszytko było równo i dobrze zrobione:).

Poza tym do założenia wątku skłoniła mnie rozmowa ze znajomym który stwierdził,że w praktyce to trzeba by zastosować 2 poziomice.
Po jednej na płaszczyznę prostopadłą.
Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie?.
Jak ktoś uważa, że to lamerskie pytanie to niech nie odpisuje :P.

pozdrawiam i dzięki za wszelkie odpowiedzi,grzegorz

jajmar
18-06-2007, 15:43
Poza tym do założenia wątku skłoniła mnie rozmowa ze znajomym który stwierdził,że w praktyce to trzeba by zastosować 2 poziomice.


Albo jedna którą dwa razy sie uzyje :)

Ustaw słup do pionu w "jednej" płaszczyżnie, ustabilizuj go jakimś zastrzałem, poźniej ta sama poziomica sprawdzisz w drugiej płaszczyznie -zastarzał i sprawdz jeszcze raz oba kierunki. Powinno sie udac.

długi
18-06-2007, 15:54
cztery ...będzie najlepiej :wink:

Rezi
18-06-2007, 16:11
4 na kazdy słup oczywiście

tenzin
18-06-2007, 16:23
Poza tym do założenia wątku skłoniła mnie rozmowa ze znajomym który stwierdził,że w praktyce to trzeba by zastosować 2 poziomice.


Albo jedna którą dwa razy sie uzyje :)

Ustaw słup do pionu w "jednej" płaszczyżnie, ustabilizuj go jakimś zastrzałem, poźniej ta sama poziomica sprawdzisz w drugiej płaszczyznie -zastarzał i sprawdz jeszcze raz oba kierunki. Powinno sie udac.