PDA

Zobacz pełną wersję : niskie piwnice



Grzegorz_K
30-07-2003, 15:49
Kupuję nieduży poniemiecki dom, chcę założyć ogrzewanie gazowe z piecem w piwnicy ale piwnica ma tylko 1,7 m wysokości. Czy koś może poradzić jak pogłebić piwnicę do wymaganej wysokości 1,9 m ? Może nie opłaca się tego robić ? Jestem "zielony" w tej branży.

Slawek :)
01-08-2003, 00:10
Czesc Grzegorzu,
zakupilem domostwo o podobnych piwnicach, u mnie 180 cm na srodku piwnicy, a po bokach pachy sklepienia kolebkowego schodza niemal do posadzki. Ja zakladam piec weglowy na eko-groszek, ale instalator tez wpierw zapytal, czy piwnicy nie da sie poglebic, choc w moim przypadku mialoby sie to skonczyc na obnizeniu w najblizszym sasiedztwie kotla. Jednak wysoki poziom wod gruntowych nie pozwala mi na to. Chyba gdzies kiedys przeczytalem, ze pomieszczenia wtornie adoptowane na kotlownie moga odbiegac od norm przewidzianych dla nowobudowanych - wiec moze i w twoim przypadku jest mozliwe odstepstwo od reguly.
Powodzenia w dalszych poszukiwaniach rozwiazania :)

tomek1950
01-08-2003, 00:14
Cześć Grzegorzu, Jaką masz oryginalną podłogę w piwnicy. U mojego sąsiada wydawało się, że jest to klepisko, ale okazało się, że pod półmetrową, naniesioną przez lata warstwą ziemi jest coś w rodzaju betonu.

Grzegorz_K
22-08-2003, 15:52
Cześć !
Dzięki za odpowiedzi. Dodają mi mimo wszystko sił do zmagań z przeciwnościami.
Nie pisałem bo byłem na zasłużonym urlopie. Przedwczoraj odebrałem klucze od mojego domku i obejrzałem go sobie dokładniej. W piwnicy na podłodze coś jakby wylewka betonowa, Twoje podejrzenia Sławku sie nie nistety nie sprawdzają. Rozmawiałem wstępnie z instalatorem od pieców gazowym i powiedział, że minimum wysokości to 1,9 m i basta!
Teraz rozważam, czy piec w kuchni na parterze czy w docelowej łazience nad kuchnią.
Pozdrawiam forumowiczów.

tom soyer
04-09-2003, 10:57
grzegorzu
mozesz poglebic tylko miejsce gdzie ma stac kociol ale musi ono miec odwodnienie.