PDA

Zobacz pełną wersję : Budowa domu na pochyłej działce ?



katka
07-08-2003, 14:38
Witam!

Mam pytanie do wszystkich budujących dom na skarpie, to znaczy na działce położonej na zboczu wzniesienia. Mam na oku ładną działkę, ale właśnie taką pochyłą. Nie wiem jeszcze jaki procent, tak na oko nie bardzo stroma, ale jednak jest dość znaczny spadek. I tu rodzi się moje pytanie, czy dużym utrudnieniem jest posadowienie domu w takich warunkach? Dom ma być bez podpiwniczenia, czy znacznie większe będą koszty takich, że tak powiem "krzywych" :wink: fundamentów, czyli w części mocno wkopanych a w części dość wysoko odkrytych. Czy może są jeszcze jakieś trudności spowodowane takim właśnie nachyleniem działki?
Jestem laikiem, więc przepraszam za moje może głupie pytania, ale dopiero zaczynam wchodzić w temat budowania domu i jeszcze wiele rzeczy jest dla mnie czarną magią :roll: .

YEYO
07-08-2003, 14:51
A jak w planie zagospodarowania terenu usytuowana jest droga? Tzn czy możliwa jest budowa kanalizacji tak aby nie wyszło że masz odprowadzać ścieki pod górkę bo tak się nie da. A widziałem już takie piękne działki, o mało jednej nie kupiłem.

katka
07-08-2003, 15:00
Droga jest na dole wzniesienia, czyli u stóp działki, ale dzięki za zwrócenie mi na to uwagi nie pomyślałam o tym :roll: .

Uller
07-08-2003, 15:14
Wydaje mi się że na takiej działce warto zrobić podpiwniczenie (może nawet z garażem). I tak z jednej strony będziesz musiał zrobić dość wysoki fundament. Nie będzie także problemu z odprowadzeniem drenażu.

piotr.nowy
07-08-2003, 15:31