dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    jot48

    Zarejestrowany
    Dec 2008
    Posty
    1

    Domyślnie Jaka tarcza do cięcia gresu?

    Jestem glazurnikiem samoukiem. Zaczynałem od układania płytek na podłodze w kotłowni i spiżarni. Parę miesięcy temu położyłem glazurę i terakotę w łazience. Chyba nienajgorzej mi wyszło bo znajomi mnie chwalili.
    Spodobało mi się to zajęcie i postanowiłem obłożyc schody wewnętrzne płytkami gresowymi (nie stać mnie w tej chwili na wykończenie drewnem). Niestety płytki które posiadam nie dają się przecinać tarczą diamentową będącą na wyposażeniu mojej maszynki do cięcia glazury.Po przecięciu kilku centymetrów pękają.Chcę kupić jakąś lepszą tarczę ale nie wiem czy musi to być tarcza ciągła, czy może być typu turbo? Znalazłem taką w sklepie za rozsądne pieniądze ale znajomy fachowiec straszy mnie, że będzie strzępiła szkliwo na linii cięcia. Na opakowaniu jest napisane, że służy m.in. do cięcia gresu. Proszę pilnie o radę kogoś z większym doświadczeniem, chciałbym zdążyć z robotą przed świętami.

  2. #2

    Domyślnie

    Ja gres przecinam maszynką do cięcia glazury z tym, że ze trzy razy jeżdżę nią po płytce i jakoś udaje się przełamać. Może musisz wymienić nożyk w swojej. Jeśli chodzi o tarczę diamentowa to oczywiście najlepiej specjalne do ciącia glazury, czyli ciągła bez wcięć. A do wycinania różnych cudów w płytkach to najlepsza jest taka 'krajzega' do płytek zwana fliziarka.

  3. #3

    Domyślnie

    gres techniczny ciąłem zwykłą maszynką do glazury - bardzo ładnie cięła od pierwszego zarysowania - a dziwne docinki robiłem jakąś tarczą pełną i też bez problemów - Ty masz chyba jakiś twardszy gres...

  4. #4

    Domyślnie