dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Jakie tynki

  1. #1
    Guest

    Domyślnie

    Wybudowalem dom z poddaszem uzytkowym z porothermu 44 PW. Jestem na etapie wykonywania dachu. Stoje przed dylematem jakie tynki wewnetrzne. Prosze o opinie za i przeciw.

  2. #2
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    Rawicz

    Zarejestrowany
    Apr 2002
    Posty
    6

    Domyślnie

    Mam dom w tej samej technologii.
    Jeśli chodzi o tynk wewnętrzny to gipsowy ( od razu gładkie ściany i zdrowy mikroklimat). Wielu znajomych decydowało się na tynk cementowo wapienny i kończyło się naciąganiem ścian gipsem co zdecydowanie podnosi cenę.
    W przypadku tynków zewnętrznych polecam wykonanie podkładu cementowo wapiennego i wykończenie warstwą tynku krzemianowego.
    Tynk krzemianowy ma tę zaletę,że nie stanowi znaczącej bariery dla dyfuzji pary wodnej więc ściana może "oddychać" (to jedna z głównych zalet POROTHERMU), poza tym tynk krzemianowy jest dość elastyczny więc nie pęka, łatwo też się go oczyszcza.
    Nie proponuję rozwiązania z tynkiem docieplającym - niewiele poprawia termikę natomiast kosztuje słono.
    Pozdrawiam

  3. #3

    Domyślnie

    Możesz podac wiecej informacji dotyczących tynkow zewnętrznych krzemianowych

  4. #4

    Domyślnie

    panie Marcinie R. jakie pan chce.

  5. #5
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    olha

    Zarejestrowany
    Apr 2002
    Posty
    8

    Domyślnie

    Tynk gipsowy (z agregatu) jest niewątpliwie tańszy od mineralnego z zaciąganiem. Słyszałem jednak, że z tą gładkością nie zawsze musi być tak dobrze i bardzo często przed malowaniem należy ścianę zaszpachlować. W rezultacie tynk mamy tańszy ale malowanie droższe. Co o tym sądzicie, czy jest to informacja prawdziwa?
    Innym problemem jest podobno (??) żółknięcie tynku gipsowego przy metalowych prowadnicach (mają one swoja fachową nazwę, ale zapomniałem jaką). Wynika to z tego, że gips chłonie wodę i po pewnym czasie pokryty przezeń metal koroduje. Można tego uniknąć stosując metale niekorodujące, ale to podraża koszty. Wszystko to jest podobno i wobec tego chciałbym poznać Wasze opinie jak to jest naprawdę. Sprawa powinna zainteresować wiele osób, które staja przed dylematem: zapłacic za tynk tanio i ponosić tego konsekwencje, czy tez drożej i miec późniejsze problemy z głowy.

    Mam jeszcze jedno pytanie? Ile może rozsądnie kosztować m2 tynku gipsowego, a ile zacieranego tynku mineralnego. Chodzi mi tu o cenę łączną materiałów i robocizny. Interesuje mnie rozsądna cena górna (Warszawa i okolice). Moje doświadczenia z "tanimi" ekipami sa niestety negatywne.

  6. #6

    Domyślnie

    To czy tynk jest polozony rowno i poziomo nie zalezy od
    typu tylko dokladnosci wykonujacego, rownie latwo
    mozna zrobic nierówny tynk cem-wap jak i gipsowy.
    A zrobic równy jest jednakowo trudno .
    A co do laczenia gipsu i zelaza, to wiadomo, ze gips
    powoduje korozje stali wiec profile i listy musza byc odpowiednio zabezpieczone. Inaczej rdza bedzie wychodzic
    na tynk w postaci zoltych plam wiec odradzam tego sie nie da
    zlikwidowac inaczej niz przez wymiane czesci metalowych i skucie
    zazólconych fragmentów tyknu, wylezie toto spod kazdej farby
    (no moze pod olejna sie ukryje)
    Cypel

  7. #7

    Domyślnie

    Zgadzam się z Cyplem, że oba można zepsuć podczas kładzenia. Tylko wyrównać gipsowy to podobno koszmarna robota, szczególnie na większych powierzchniach.

  8. #8
    Guest

    Domyślnie

    Ciesze sie, ze moje pytanie rozpoczelo dyskusje wsrod zainteresowanych. Dziekuje Wam za opinie i prosze o dalsze wypowiedzi.

  9. #9

    Domyślnie

    Zastanawiam się jeszcze jak jest z trwałością tynków gipsowych. Czy nie są one zbyt miękkie w porównaniu z cem-wap. Jak w takim domu wygląda używanie ścian wbijenie gwoździ i kołków, odporności na obtłluczenia?

  10. #10

    Domyślnie

    wewnętrzne tynki gipsowe z agregatu mają b. dobrą strukturę są gładkie - wychodzi b. mało farby (chłonność napewno mniejsza od kartongipsu), bardzo łatwo się w tym wierci - wszelkie mocowania na kołki rozporowe do gipsu - bardzo pewne.
    polecam

    a przy okazji: co sądzicie o tynkach silikatowych na starych murach z cegły ocieplonych wełną mineralną?

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony