dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 3
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 42
  1. #1

    Domyślnie Wyciszenie napędu podajnika ślimakowego kotła (RBR)

    Przedstawiam sposób na bardzo dobre wyciszenie podajnika ślimakowego, a konkretnie wytłumienie wibracji silnika.
    Opis dotyczy wyciszenia głośnego żeliwnego podajnika stosowanego w kotłach RBR Ekouniwersal typu mała Ekoenergia.
    Wykaz materiałów:
    1. Wibroizolator z gwintem M5 ........................... 4 szt.
    2. Sprzęgło kłowe o wymiarach l=35, fi=30 ........ 1 szt.
    3. Blacha stalowa #4 x 100 x 110 ...................... 1 szt.
    4. Blacha stalowa #4 x 90 x 130 ........................ 1 szt.
    5. Śruba M8 x 35 OC ........................................ 4 szt.
    6. Nakrętka M8 OC ............................................ 4 szt.

    Na zamieszczonych fotkach jest wszystko widoczne i chyba nie trzeba nic opisywać

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0032.jpg
Wyświetleń:	4600
Rozmiar:	81,4 KB
ID:	235736Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0035.jpg
Wyświetleń:	3418
Rozmiar:	86,3 KB
ID:	235737Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0036.jpg
Wyświetleń:	3084
Rozmiar:	88,3 KB
ID:	235738Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0037.jpg
Wyświetleń:	2988
Rozmiar:	88,5 KB
ID:	235739

  2. #2
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    czechu77

    Zarejestrowany
    Mar 2009
    Skąd
    Tomaszów Maz.
    Kod pocztowy
    97-200
    Posty
    157

    Domyślnie

    Dobra robota. Sam miałem zamiar połączyć silnik z reduktorem przez sprzęgło kłowe, tylko obawiam się, że jeśli te elementy nie będą idealnie osiowo to łożyska będą po du...ie dostawały.
    Chcesz, żeby było dobrze? Zrób to sam.

  3. #3

    Domyślnie

    Sprzęgło ma elastyczną wkładkę i tłumi drgania oraz trochę eliminuje brak współosiowości.
    Można zastosować sprzęgło mieszkowe.
    Oczywiście trzeba te elementy dokładnie spasować.

  4. #4
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar mpepe
    Zarejestrowany
    Sep 2010
    Skąd
    made in Poland
    Posty
    454

    Domyślnie

    Czy blachy są zespolone ze sobą? jaką funkcję odgrywa dolna pionowa blacha czy nie lepiej byłoby przykręcić jedną blachę poziomo do otworów które na zdjęciu zaznaczyłem strzałką?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0037.jpg
Wyświetleń:	1518
Rozmiar:	83,2 KB
ID:	254053
    Ostatnio edytowane przez mpepe ; 11-04-2014 o 18:35

  5. #5

    Domyślnie

    W taki sposób nie masz regulacji współosiowości na wale slnika.
    Jedynie możesz wysokość regulować podkładkami pod wibro-zolatorami lub dobrać taką grubość blachy, aby zachować współosiowość.
    Każde rozwiązanie jest dobre. Ja na pionowej blasze mam otwory fasolkowe i przez to precyzyjną regulację osiowości.
    Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla
    RBR17 - e-coal + RPi z TRK

  6. #6

    Domyślnie

    Fajajny poradnik, szkoda że cen nie napisałeś

  7. #7

    Domyślnie

    Cena mało istotna, cisza w domu warta każdej wydanej złotówki.
    Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla
    RBR17 - e-coal + RPi z TRK

  8. #8
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar mpepe
    Zarejestrowany
    Sep 2010
    Skąd
    made in Poland
    Posty
    454

    Domyślnie

    Czyli obydwie blachy zespoliłeś ze sobą (spawałeś) ? nie widzę spawów

  9. #9
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar mpepe
    Zarejestrowany
    Sep 2010
    Skąd
    made in Poland
    Posty
    454

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek42 Zobacz post
    Fajajny poradnik, szkoda że cen nie napisałeś
    Przy wywalonych ponad 8 "tysiach" za kocioł kilkadziesiąt zł nie gra roli.
    Ostatnio edytowane przez mpepe ; 11-04-2014 o 19:09

  10. #10

    Domyślnie

    Cytat Napisał mpepe Zobacz post
    Czyli obydwie blachy zespoliłeś ze sobą (spawałeś) ? nie widzę spawów
    Blachy zespawane i spawy wyszlifowane + lakier i dlatego nie widać spawów.
    Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla
    RBR17 - e-coal + RPi z TRK

  11. #11
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar mpepe
    Zarejestrowany
    Sep 2010
    Skąd
    made in Poland
    Posty
    454

    Domyślnie

    Cytat Napisał mark3k Zobacz post
    Blachy zespawane i spawy wyszlifowane + lakier i dlatego nie widać spawów.
    No to było tak od razu, spryciarz

  12. #12
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    berdnard

    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Boszowy
    Kod pocztowy
    00-000
    Posty
    416

    Domyślnie

    Witam-aaa co tam robi silnik 180w czyżbyś miał reduktor 2,2 obr-za dużo roboty i paści
    poszukajcie na ester kol Verb on zapewne odpisze jak poradził sobie z głośnym silniko-reduktorem
    słuchałem nie raz przy kawce u kol Verb- cisza
    ja mam inny patencik-pod obudowę aluminiową podkładam pokazny kawał kloca dębowego za miast podpory pod korpus podajnika

  13. #13

    Domyślnie

    Pisałem już w temacie RBR można zamiat blach po prostu dać wsporniki kątowe powiedzmy 2.5-3 cm szerokie. Ale szczerze to nie wpadłbym na taki sposób zamontowania silnika, chciałem go wieszać na tych śrubach przy kołnierzu.

  14. #14

    Domyślnie

    Cytat Napisał berdnard Zobacz post
    Witam-aaa co tam robi silnik 180w czyżbyś miał reduktor 2,2 obr-za dużo roboty i paści
    poszukajcie na ester kol Verb on zapewne odpisze jak poradził sobie z głośnym silniko-reduktorem
    słuchałem nie raz przy kawce u kol Verb- cisza
    ja mam inny patencik-pod obudowę aluminiową podkładam pokazny kawał kloca dębowego za miast podpory pod korpus podajnika
    Chyba we wszystkich RBR-ach są silniki jednofazowe ze zwiększonym momentem obrotowym (startowym) o mocy 180W.
    Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla
    RBR17 - e-coal + RPi z TRK

  15. #15
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar mpepe
    Zarejestrowany
    Sep 2010
    Skąd
    made in Poland
    Posty
    454

    Domyślnie

    Od wczoraj jestem na Nordzie wszelkie informacje o cichych podajnikach tej firmy dementuje. Jest buczenie trochę inny rodzaj ale buczy i na jednej i na drugiej przekładni. Problemem jest silnik, lub jego brak właściwej izolacji antywibracyjnej.

  16. #16
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) Avatar karoka65
    Zarejestrowany
    Feb 2010
    Skąd
    Stary Grodków
    Kod pocztowy
    48-319
    Posty
    11.071

    Domyślnie

    Jak ja to pisałem to myśleliście że bajki piszę żeby kocioł wybielić
    Producenci korzystają z tych samych motoreduktorów choć z innymi palnikami i problem jest ten sam.
    Wystarczy wpisać w google, "głosna praca podajnika" zobaczyć czy to problem tylko w tym kotle czy jednak nie.
    Miałem chyba ze 3 przypadki gdzie silniki miały wibracje, zostały wymienione.
    Powiem ze czasem po prostu sama akustyka domu jest taka a nie inna.

  17. #17
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    berdnard

    Zarejestrowany
    Nov 2010
    Skąd
    Boszowy
    Kod pocztowy
    00-000
    Posty
    416

    Domyślnie

    głównym problemem jest nie wyważony wirnik silnika- propunuje odkręcić sam silnik od reduktora podł zasilanie i położyć go np stoliku turystycznym ja tak sprawdzałem jak bym go nie przytrzymał to by z wibracji spad jest to silnik 180 w zamierzam go wyważyć metodą prób i błędów na stole ślusarskim
    nóż z 16 letniej kosiarki husqwarna z napędem i plastykową obudową po ostrzeniu też tak robię i jest git

  18. #18
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar mpepe
    Zarejestrowany
    Sep 2010
    Skąd
    made in Poland
    Posty
    454

    Domyślnie

    W ramach eksperymentu na Nordzie podłożyłem w dwóch miejscach pomiędzy elementy przekładni małe oringi różnica jest dosyć pokaźna co prawda w Ewmarze też to robiłem ale jednak było trochę głośniej. Nord ma plastikowe przekładnie, silnik z motoreduktorem jest połączony właśnie taką plastikową co zapewne tłumi w jakimś stopniu wibrację. W Ewmarze jest to połączone na sztywno dlatego pomimo oringów drgania przenoszą się po wale silnika. Szału nie ma ale jest lepiej.

  19. #19
    STAŁY BYWALEC (min. 300) Avatar mpepe
    Zarejestrowany
    Sep 2010
    Skąd
    made in Poland
    Posty
    454

    Domyślnie

    Cytat Napisał mark3k Zobacz post
    Sprzęgło ma elastyczną wkładkę i tłumi drgania oraz trochę eliminuje brak współosiowości.
    Pomiędzy dolną blachę (pionową) a przekładnię dałbym gumowe oringi zyskasz dodatkowy element izolujący silnik od reszty. Pomimo zainstalowania silnika na wibroizolatorach myślę, że dodatkowe odizolowanie od drgań nie zaszkodzi. Koszt praktycznie żaden.

  20. #20

    Domyślnie

    Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest średnica piast (trzpieni) w silniku i przekładni.
    Pytam bo znalazłem sprzęgła kłowe o wymiarach l=30 fi=35 ale jaka średnica piasty (przykładowy link poniżej - może być)

    http://allegro.pl/sprzeglo-klowe-cnc...121771730.html
    Jedyne co jest stałe - to zmienność wszystkiego.

Strona 1 z 3

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony