dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    tobi85

    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    99-000
    Posty
    7

    Domyślnie Wykończenie drzwi wejściowych - wygłuszenie, kosmetyka

    Witam,

    Na dniach zamontowano mi drzwi wejściowe bez obróbki, są tylko opianowane.
    Po zamontowaniu nowych drzwi jest dużo głośniej, większy hałas z zewnątrz.
    Pytanie z jakich materiałów zrobić obróbkę, gips, zaprawa tynkarska ? czy inny materiał ? żeby zmniejszyć hałas z zewnątrz do minimum ?

    Pytanie natury kosmetycznej. Na zewnątrz do połowy ściany jest farba olejna, jak ją zdjąć, zeskrobać równo
    żeby do około drzwi zrobić pasek w innym kolorze, bo na farbę olejną już nic nie nałożę...

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Napisał tobi85 Zobacz post
    Witam,

    Na dniach zamontowano mi drzwi wejściowe bez obróbki, są tylko opianowane.
    Po zamontowaniu nowych drzwi jest dużo głośniej, większy hałas z zewnątrz.
    Pytanie z jakich materiałów zrobić obróbkę, gips, zaprawa tynkarska ? czy inny materiał ? żeby zmniejszyć hałas z zewnątrz do minimum ?
    Pytanie gdzie masz zamontowane drzwi. W domu czy w bloku? Jeśli dom to dojedź styropianem z elewacji (jakaś 2-ka wystarczy). Dalej to już kosmetyka z elewacją. Jeśli masz w bloku to pytanie o drzwi. Co to za produkt, czym wypełnione itd. Jak są zapianowane - czy jest to zrobione dobrze, równo i na całej powierzchni?

    Cytat Napisał tobi85 Zobacz post
    Pytanie natury kosmetycznej. Na zewnątrz do połowy ściany jest farba olejna, jak ją zdjąć, zeskrobać równo
    żeby do około drzwi zrobić pasek w innym kolorze, bo na farbę olejną już nic nie nałożę...
    To sugeruje klatkę schodową. Jedyne co mogę Ci polecić to odmierzyć żądany pasek, przyłożyć murłatę i odciąć nożykiem tak głęboko jak się da abyś miał pewność, że cała farba została przecięta. Później niepotrzebną farbę zeskrobujesz szpachelką. Uważaj abyś nie rozpędził się i nie wjechał na tą część farby olejnej, którą chcesz zostawić.


    P.S. coś czuję, że jest nie tak z drzwiami. Czy są dobrze zamontowane i wyregulowane? Po samym pianowaniu powinno być OK ale skoro nie jest to zastanawiam się, czy nie kupiłeś czegoś z lipnym wygłuszeniem (np. plaster miodu sprzedawany w marketach i przez obwoźnych "monterów").

  3. #3
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    tobi85

    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    99-000
    Posty
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał theme Zobacz post
    Pytanie gdzie masz zamontowane drzwi. W domu czy w bloku? Jeśli dom to dojedź styropianem z elewacji (jakaś 2-ka wystarczy). Dalej to już kosmetyka z elewacją. Jeśli masz w bloku to pytanie o drzwi. Co to za produkt, czym wypełnione itd. Jak są zapianowane - czy jest to zrobione dobrze, równo i na całej powierzchni?
    Drzwi są zamontowane w bloku. Są to drzwi których grubość blachy ma około 1 mm, środku kratownica, wypełnione pianą PU.
    Drzwi przed pianowaniem zabezpieczone 6 bolcami w ścianę, zapianowanie jest równo, zarówno od zewnątrz jaki i od wewnątrz, dookoła drzwi.

    Pytane co położyć między pianę a farbę żeby drzwi, jaki materiał, czy to nie jest tak że im większa ziarnistość tym wygłuszenie będzie leprze ?
    np. odpada gładź a wskazana jest zaprawa murarska ?



    Cytat Napisał theme Zobacz post
    To sugeruje klatkę schodową. Jedyne co mogę Ci polecić to odmierzyć żądany pasek, przyłożyć murłatę i odciąć nożykiem tak głęboko jak się da abyś miał pewność, że cała farba została przecięta. Później niepotrzebną farbę zeskrobujesz szpachelką. Uważaj abyś nie rozpędził się i nie wjechał na tą część farby olejnej, którą chcesz zostawić.
    Wlaśnie to samo przeszło mi przez myśl, gdzieś widziałem ze było to obudowane czymś w rodzaju klinkieru, tylko nie wiem gdzie tego szukać ?

    Cytat Napisał theme Zobacz post
    P.S. coś czuję, że jest nie tak z drzwiami. Czy są dobrze zamontowane i wyregulowane? Po samym pianowaniu powinno być OK ale skoro nie jest to zastanawiam się, czy nie kupiłeś czegoś z lipnym wygłuszeniem (np. plaster miodu sprzedawany w marketach i przez obwoźnych "monterów").
    Tak jak wyżej pisałem w środku jest piana PU, wiec wydaje mi się ze nie najgorzej.
    Ostatnio edytowane przez tobi85 ; 28-03-2014 o 11:39

  4. #4

    Domyślnie

    Pianka poliuretanowa do drzwi w bloku jest jak najbardziej OK. Grubość 55mm i ościeżnica pełna w zupełności wystarczą do bloku aby żyć komfortowo, bez słuchania hałasów z klatki. Jeżeli zamontowałeś tak jak piszesz (w skrócie) to powinno być OK i nie do końca rozumiem skąd ten hałas.
    Napisz czym jest ta kratownica z pianki? Tego nie do końca rozumiem. Chyba, że chodzi o elementy usztywniające w skrzydle + pianka.
    Co do obróbki z zewnątrz - spróbuj skontaktować się ze spółdzielnią lub właścicielem bloku. W jego gestii powinno leżeć aby ta klatka wyglądała.
    Masz próg? Nieraz widziałem magików co nie dawali progu i de facto parametry zamiast się poprawić to pogarszały się. Pamiętaj, że klatka schodowa działa jak komin.

  5. #5
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    tobi85

    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    99-000
    Posty
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał theme Zobacz post
    Pianka poliuretanowa do drzwi w bloku jest jak najbardziej OK. Grubość 55mm i ościeżnica pełna w zupełności wystarczą do bloku aby żyć komfortowo, bez słuchania hałasów z klatki. Jeżeli zamontowałeś tak jak piszesz (w skrócie) to powinno być OK i nie do końca rozumiem skąd ten hałas.
    ciężko mi stwierdzić, może nie jest do do końca dobrze zapianwane i dopiero otynkowanie załzawi temat całkowicie stąd pytanie czy ktoś ma jakieś doświadczenie co to materiału który się wykańcza zapianowane drzwi ?
    Wcześniej miałem drzwi podwójne z czasów PRL i niestety muszę stwierdzić ze windę (bo to głównie ją słychać), było słychać mniej.

    Cytat Napisał theme Zobacz post
    Napisz czym jest ta kratownica z pianki? Tego nie do końca rozumiem. Chyba, że chodzi o elementy usztywniające w skrzydle + pianka.
    Tak dokładnie jest to usztywnienie w skrzydle+ piana.

    Cytat Napisał theme Zobacz post
    Co do obróbki z zewnątrz - spróbuj skontaktować się ze spółdzielnią lub właścicielem bloku. W jego gestii powinno leżeć aby ta klatka wyglądała.
    Masz próg? Nieraz widziałem magików co nie dawali progu i de facto parametry zamiast się poprawić to pogarszały się. Pamiętaj, że klatka schodowa działa jak komin.
    Jestem dość nowym mieszkańcem w bloku i sądzić po innych drzwiach w bloku każde z nowszych skrzydeł jest zrobione wykończone inaczej wiec dochodzę do wniosku że zanim się spółdzielnia za to weźmie to sam to zrobię.

    Próg jest, fakt faktem trochę od dołu podwiewa chyba będę musiał tam zamontować dodatkową uszczelkę.
    Nadal zostaje temat jakim materiałem wykończyć opianowaną warstwę, bo wydaje mi się ze użyty materiał możne mieć wpływ... ?

  6. #6

    Domyślnie

    Ciężko jest porównywać 2 pary drzwi do drzwi pojedynczych. Przykładowo każde z poprzednich skrzydeł miało izolację akustyczną na poziomie (strzelam) 15dB. Suma to nie 2x15dB a synergiczne działanie 2 konstrukcji co da (również strzelam) izolację na poziomie 40dB.

    Drzwi grubości 55mm z pianką mają średnio około 30dB izolacji akustycznej. Nie wiem jak głośna jest ta winda ale wszystkie inne hałasy typu kroki czy normalnej głośności rozmowy powinny być ledwie słyszalne u Ciebie.

    Pytanie jaką masz ościeżnicę zostaje otwarte. Czy kupiłeś narożną jak były montowane w latach 80-tych w blokach w mniejszych miejscowościach czy pełną w kształcie litery C.

  7. #7
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEMMODERATOR FORUM
    finlandia

    Zarejestrowany
    Feb 2005
    Skąd
    Siedlce
    Kod pocztowy
    08-110
    Posty
    11.631

    Domyślnie

    Podobnie jak Them głównych źródeł podwyższonego hałasu szukałbym w montażu. Jeśli podwiewa przy progu, to jest on po prostu źle zamontowany i powinne to być poprawione w ramach reklamacji a nie dodatkowej uszczelki. Dobre doleganie skrzydła to podstawa do "wyciągnięcia z drzwi" ich maksymalnych parametrów.

  8. #8

    Domyślnie

    Mała uwaga na temat całości drzwi. O ile linia produkcyjna jest w miarę automatyzowana w naszych rodzimych produkcjach o tyle montaż to najbardziej wrażliwe miejsce w drzwiach (oknach również) ze względu na czynnik ludzki. Od samego przygotowania otworu po osadzenie drzwi (i okien). Tu robi się wszystko narzędziami ręcznymi (poziomica) i nawet jej nieumiejętne przyłożenie do drzwi będzie miało wpływ na końcowy efekt montażu.
    Nie twierdzę też, że każdy producent robi jednakowe wyroby ale parametry w średniej lub średnio-wyższej klasie są mocno zbliżone.

  9. #9
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania
    tobi85

    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    Łódź
    Kod pocztowy
    99-000
    Posty
    7

    Domyślnie

    Ościeżnica jest typu C, ale nie okrywa ona muru jest do niego "dostawiona", przylega, ponieważ ścian jest dużo grubsza od ościeżnicy.
    Na temat montażu ciężko mi się wypowiadać, ponieważ robiła to firma zewnętrzna która jest już jakiś czas na rynku,
    zakładam że jest to zrobione w miarę dobrze.
    Dziś jeszcze dokładnie sprawdzę czy tylko przy progu podwiewa i zareklamuję.
    Odnośnie wykończenia drzwi, wystarczy gips tynkarski czy coś innego polecacie?
    Na gips chciałbym położyć pyłki ozdobne, ładnie to wygląda, ale czy jest praktyczne ?

  10. #10

    Domyślnie

    Możesz obrobić to gipsem - nie widzę problemu. Tu już kosmetyka jak z resztą napisałeś w temacie.
    Podwiewanie z progu możesz sprawdzić chałupniczymi sposobami poprzez dostawienie zapalniczki. Płomień nie powinien oczywiście kłaść się i parzyć Cię po rękach. Może będzie potrzebna tylko mała regulacja. Zapewne skrzydło będzie miało system 2 uszczelek i jednej uszczelki w progu. To w zupełności powinno wystarczyć dla mieszkania w bloku.

    Ościeżnica w kształcie litery C (czyli klasyczna pełna lub z wysuniętym przednim panelem - wszystko jedno u Ciebie) nie obejmie muru. Takie ościeżnice są tylko póki co dla drzwi wewnętrznych i ościeżnica nazywa się "regulowana" lub "opaskowa".

    Jeszcze wrócę do obróbki - podpytaj kolegów odnośnie samego estetycznego wykończenia oraz tego czy taki gips będzie dobry pod płytki, bo wiem, że nieraz klej lubi odparzać gips i wtedy płytki spotykają się z prawem grawitacji .

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony