dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 3 z 4
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 71
  1. #41
    ELITA FORUM (min. 1000)
    cezary.pl

    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Skąd
    Puszcza Stromecka
    Posty
    1.466

    Domyślnie

    Cytat Napisał fighter1983 Zobacz post
    jak wyzej... info na maila gdzie wyslac probke
    Nie męcz nas, daj foty tego cuda. Proszę.

    Pozdrawiam
    Cezary
    123 m2 parterówki bez kominów.
    Dach: płyta warstwowa PIR 160/200, więźba dachowa z betonu i stali.
    Ściany: BK H+H i 200mm grafitu Etixx.
    Podłoga: 140mm płyty PIR, OP 100%, jastrych anhydrytowy.
    Fundamenty: ocieplone na zewnątrz i wewnątrz.
    Ogrzewanie: bufor 1000l z wężownicą CWU, grzałka elektr. 8 kW + 2 kW lato.
    GGWC 150m fi 32 do rekuperatora o3ozon, ewentualnie do PC.

  2. #42
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    ale mam takie robocze jak mi sie uda przerzucic z tel to wrzuce te robocze dzisiaj
    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

  3. #43
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    No ok. To wrzuce troche zdjec pogladowych z fazy testow... i zaraz dopisze reszte


    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

  4. #44
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    latwiej linknac do serwera niz wstawiac na forum:
    http://serwer1621866.home.pl/pliki/deska/robo0.jpg
    http://serwer1621866.home.pl/pliki/deska/robo1.jpg
    http://serwer1621866.home.pl/pliki/deska/robo2.jpg
    http://serwer1621866.home.pl/pliki/deska/robo3.jpg

    No i teraz drobny opis calego procesu powstania tej deski i tego co zauwazylem na rynku.

    Zacznijmy od "przygody" z rodeo... opisanej juz tutaj, jak wyszlo tak wyszlo... sprobowalem innych firm i doszedlem do jednego smutnego w sumie wniosku: na naszym rynku nie ma w 100% dobrego rozwiazania na imitacje drewna z kilku powodów, głownym jest niecheć producenta do opracowania komplementarnego rozwiązania uwzgledniajacego zmienne na budowie i ewentualne bledy.

    Sama deska jest prosta jak budowa cepa i robiona przez wszytskich w taki sam sposob, roznice sa nieznaczne.
    Zeby zrobic deske trzeba miec forme, nosnik dla zywicy akrylowej (styropian lub xps), zywice akrylowa taka zeby nie pekala, wytrzymywala na zewnatrz itd. ewentualne zbrojenie siatka.
    i teraz wszytskie te deski (w tym ta ktora wlasnie pokazuje jest robiona w ten sam sposob) jakosc zywicy i jej wytrzymalosc na warunki atmosferyczne i naprezenia powoduje ze produkt jest albo dobry albo zly. Ta ktora dostarcza mi de facto moj klient (kupujacy ode mnie spore ilosci xps) zachowuje sie pod tym wzgledem rewelacyjnie, nie peka zgieta, odksztalca sie, jest dobrze wykonana jakosciowo (dokladnosc).

    Nie mniej jednak problem oczywiscie jest: producent samego panelu nie produkuje kleju do klejenia, oraz nie produkuje bejcy. Malo tego - nie jest to rozwiazanie systemowe, jest to dodatek do elewacji nie objety ETICS, normami etc etc....

    No i generalnie wykonawca jak i producent zaleca montaz "na czuja".
    Z moich doswiadczen wynikaja nastepujace rzeczy:
    • na desce moze pojawic sie wykwit cementowy z kleju do warstwy zbrojacej
    • zastosowanie kleju akrylowegoi (bezcementowego) w celu eliminacji wykwitow - wykwity eliminuje, ale.... klej akrylowy pod ta deska nie chce zasychac(deska lub bejca jest zbyt szczelna
    • zastosowanie bejcy lub lakierobejcy skutecznie uniemozliwia odparowanie wody (doschniecie samej deski, lub kleju pod nia) co najprawdopodobniej powoduje powstawanie pecherzykow takich jak na zdjeciach z poczatku watku.
    • bejce i lakierobejce nie nadaja sie tak na prawde na podloze typu zywica akrylowa


    Na zalinkowanych zdjeciach widzimy panel/deske pomalowana lakierobejca Vidaron (robil to moj dostawca) . efekt jaki jest - kazdy widzi, czy sie podoba czy nie kwestia gustu. Mi sie nie podoba z 2 powodow: bo to lakierobejca oraz to ze swieci sie jak psu wiadomo co

    Skonsultowalem moje uwagi z dzialem technicznym Caparol Polska i prowadze wlasnie testy nad zastosowaniem jako powloki wierzchniej 2 produktów:
    1 - Bejce Capawood (nie jestem przekonany ze wzgledu na stosowanie na tego typu podlozu i ograniczonej kolorystyce)
    2 - Produktu z oferty Caparol-a o nazwie TopLasur NQG czyli farby laserunkowej w technologi NQG.
    dla ciekawskich karta produktu: http://www.caparol.pl/uploads/pics/caparol_import/caparol_pl/ti/92203/TI_EX_CP_TopLasur_NQG_PL.pdf

    Dlaczego ten produkt:
    - jest matowy
    - jest wysoce paroprzepuszczalny (wysychanie kleju/doschniecie samej deski)
    - nisko nasiakliwy
    - matowy
    - NQG - czyli kolor bardzo odporny na UV
    - wodorozcienczalny
    - nadaje sie do ukladania na podloza z zywic akrylowych
    - jest laserunkiem, czyli nie kryje jak farba, zachowuje sie troche jak bejca nie kryjac w 100% a o to chodzi mniej wiecej

    Jest jeszcze jedna cecha tego ktora jest zarowno zaleta jak i wada - mozna to barwic w maszynie barwiacej Caparola "od reki" na blisko 27 000kolorow.
    Zaleta - wiadomo - duzy wybor kolorow wada - obled w oczach klienta kiedy przyjdzie wybrac cokolwiek.

    Zamierzam zrobic 10-15 "wzorcowych" kolorow deski na tym wlasnie produkcie i ewentualnie je powielac.
    stworzyc z tego wzornik i do przodu.

    Pytania o koszty juz sie pojawiaja: sama deska bedzie kosztowala 93-95netto/m2
    TopLasur NQG to koszt okolo 5-6zl netto/m2
    Fugowanie: tym samym z czego zrobiony jest panel...chyba po prostu bede dodawac w komplecie... zobacze, musze wymyslec jeszcze
    System klejenia: przekonuje sie coraz bardziej do tego, zeby kleic to bezposrednio do wytarowanego styropianu (bez kleju do siatki z siatka) za pomoca kleju w piance, upatrzylem sobie jednego producenta kleju w piance - malo znany, ale podoba mi sie bardzo z prostej przyczyny: ten klej klei zarowno eps jak i xps, ale jako chyba jedyny na rynku: klei tez do metalu.... a z tego prosty wniosek - jest jakosciowo po prostu doskonaly. Klej Boramax do XPS i EPS.
    puszka tego kosztuje ca 21 netto i wystarcza na 6-8m2 czyli koszt klejenia w ten sposob to c.a 3zl netto
    reasumujac dla klienta: okolo 103-104 netto za m2 kompletu materialu.

    Zrobilem dzisiaj jeden kolor na TopLasurNQG i na Capawood, probki schna w firmie na kaloryferku na jutro beda w 100% doschniete. wiec wizualizacja bedzie jutro. Musze jeszcze tylko sprawdzic jedna rzecz: naswietlanie UV (symulacja slonca) i wypalenie koloru... ale to sa produkty Caparola... jedna to bejca na zewnatrz a druga to laserunek NQG... tu sie nie moze nic zadziac

    "bawiac" sie ta moja deska doszedlem do wnioskow dlaczego jest jak jest... dlaczego te panele sa sprzedawane "surowe" a nie zabejcowane... na etapie produkcji bejcowanie byloby mega czasochlonne i przestrzenio-chlonne. a poza tym magazynowanie ilosci kolorw byloby dosc skomplikowane. lepiej opracowac system laczony czyli dostarczac deske surowa i osobno powloke koloryzujaca
    Ostatnio edytowane przez fighter1983 ; 19-10-2016 o 22:27
    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

  5. #45

    Domyślnie

    Bardzo ładny opis - ale nie przyłożyłeś się do zadania.
    Wejdź na stronę GREINPLAST i sprawdź systemowe rozwiązanie z zastosowaniem paneli elewacyjnych GREINPLAST OE. Pełne rozwiązanie. Producent stosuje panele z zabezpieczeniem UV przed odbarwianiem. Przyklejane na kleju akrylowym - nie ma wykwitów oraz ma pełną Aprobatę techniczną ITB.

  6. #46
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    Cytat Napisał ZielinskiLukasz Zobacz post
    Bardzo ładny opis - ale nie przyłożyłeś się do zadania.
    Wejdź na stronę GREINPLAST i sprawdź systemowe rozwiązanie z zastosowaniem paneli elewacyjnych GREINPLAST OE. Pełne rozwiązanie. Producent stosuje panele z zabezpieczeniem UV przed odbarwianiem. Przyklejane na kleju akrylowym - nie ma wykwitów oraz ma pełną Aprobatę techniczną ITB.
    Zgadza sie masz racje - nie spotkalem sie po prostu z tym - faktycznie jest wszystko, komplet z papierami. Nie mniej jednak "nie przylozyles sie"... lol rownie dobrze mozna w hiszpanii znalezc producenta ktory ma aprobate europejska ...
    nie da sie znac 100% rynku na calym swiecie

    Uklad warstw z klejem akrylowym, czyli to co wymyslilem sobie przy montazu rodeo... a co u forumowiczki nie zadzialalo. I ten uklad warstw na podstawie realizacji z klejem akrylowym nie do konca mnie przekonuje, ale w sumie chetnie wyprobuje.

    Wrzuce zaraz zdjecia nowe z moich prob
    http://serwer1621866.home.pl/pliki/deska/robo5.jpg
    http://serwer1621866.home.pl/pliki/deska/robo6.jpg
    http://serwer1621866.home.pl/pliki/deska/robo7.jpg
    Ostatnio edytowane przez fighter1983 ; 20-10-2016 o 14:13
    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

  7. #47
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    Zdjecie "robo6" to wlasnie TopLasurNQG wybarwiony tutaj na kolor Terra0 wg CaparolColor, nalozony pedzlem
    a to drugie to bejca Capawood
    nie wiem... mnie sie bardziej TopLasur podoba chyba.

    Dzisiaj jeszcze robilem "wodna przecierke" na tym toplasur... schnie zdj jutro
    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

  8. #48
    Lider FORUM (min. 2800) FORUMOWICZ WIELKI SERCEM Avatar Balto
    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Skąd
    Nawojowa Góra
    Kod pocztowy
    32-065
    Posty
    3.003

    Domyślnie

    Jak ten laserunek Ci się sprawdzi, to będziesz miał całkiem fajny patent do robienia i sprzedawania. Ja się tylko zastanawiam jak będzie z odpornością na temperaturę w zależności od koloru. Myślę o ciemnych lub bardzo ciemnych kolorach...

  9. #49

    Domyślnie

    fighter1983 pisał w opisie swoich badań, że na rynku są dostępne tylko deski które są wyłącznie elementem dekoracyjnym a nie w systemie. Jedyną certyfikowaną okładziną wchodzącą w skład systemów ociepleń ETICS jaką udało mi się znaleźć jest deska Tabulo Kosbudu. U innych producentów takich okładzin nie znalazłem. A później dziwić się, że masa reklamacji jak używa się innych niesystemowe badziewi, które wręcz złażą ze ściany bo nie nadają się na elewacje.

  10. #50

    Domyślnie

    fighter1983 - I jak? Masz już produkt ? Napisz coś wiecej. Jak nie masz, to co radzisz zakupić? Na XPS-e czy na styropianie? Bejca, lakierobejca, coś innego? Klej - jaki ( pianka,akryl), coś innego? Czy moze poznales juz jakis ,,cały zestaw"?

  11. #51
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    Cytat Napisał okojan Zobacz post
    fighter1983 - I jak? Masz już produkt ? Napisz coś wiecej. Jak nie masz, to co radzisz zakupić? Na XPS-e czy na styropianie? Bejca, lakierobejca, coś innego? Klej - jaki ( pianka,akryl), coś innego? Czy moze poznales juz jakis ,,cały zestaw"?
    I mam i nie mam. Baza jest, bejca jest, fuga jest ... Tylko nie zrobione wzorniki i wersje produkcyjne.
    Nie ma co pokazać światu bo świat nie przyjmie wersji produkcyjnej. Sprzedażowej nie ma jeszcze . Mało tego nie było jak testować live , tylko sztuczne naświetlanie UV
    No i jak to u mnie odpowiedzi jak zawsze co najmniej dwie: to co mi wyszło z moich testów jest ok ale jako klient sam u siebie bym tego nie kupił bo mało "szalowy layout" i garazowcem pachnie.
    W międzyczasie z kolei był u mnie Greinplast że swoją deska.... Wygląda nieźle, przemyślane w sumie, drobne detale mi tam nie odpowiadają, bo za dużo zbieżności z rodeo.
    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

  12. #52

    Domyślnie

    fighter1983 - dzieki Już jestem umówiony na obejrzenie produktów Greinplast. Zobacze, co i jak. Poczytałem i faktycznie zachwalają na rożnych forach ( puki co, nikt nie pisał ze składał reklamacje na te deski - ja takich wpisów nie znalazłem). Wysyłasz moze jeszcze wzornik tynku Caparola? Miałes tyle zgłoszeń za free swego czasu ze ja juz głowy Ci nie zawracałem ha, ha,ha.

  13. #53
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    Mogę Ci cyknac zdj Greinplast bo mam ich wzornik plus ofertę na to. Co do wzorników musiałem zmienić zasady, bo ludzie mi za kilka tys wzorników wybrali. Teraz jest tak że płacisz 100 ja wysyłam, na 2 dzień jest . A jak kupisz u mnie tynk to kwotę za wzornik odliczam od kwoty fv za tynki.
    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

  14. #54
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    No i po kilku latach szukania, prób i blędów, sparzenia się na różnych producentach: wreszcie jest decyzja.Panele drewnopodobne Greinplastu - systemowo, wraz z bejcami, mieszalnik na miejscu dostępne Komplet do wykonania imitacji drewna, bo wreszcie znalazlem cos, co nie stwarza problemów.Zapraszam: https://med-bud.pl/imitacje-drewna,c71,pl.html Ponadto wprowadzam jako alternatywe dla Caparol-a pełny system dociepleń Greinplastu, plus kamienne dywany, plus mieszalniki: do tynków mozaikowych, do farb i tynków elewacyjnych, do bejc potrzebnych do wykonania imitacji drewna. Od 25 czerwca 2018r mieszalnik + zatowarowanie, więc wszytsko "od rąsi" , można to spokojnie wysyłać kurierem Zapraszam
    Ostatnio edytowane przez fighter1983 ; 20-06-2018 o 15:40
    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

  15. #55

    Domyślnie

    fighter1983 a jak sie spisują płytki na elewacji? widziałem iz pare osob tak robiło część elewacji tutaj na forum takie np. drewnopodobne

  16. #56
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    watek ma juz 4 lata i przez te 4 lata desperackiej proby uzyskania imitacji drewna ktora nie bedzie:- odpadac- wykwitowac- pecherzykowac- brzuchacic etc etc tez juz zaczalem rozwazac plytki gresowe imitujace drewno klejone na elewacje. no ale jednak to nie to no po prostu widac ze to nie drewno, widac ze to plytka. po 4 latach gdzie juz byl pomysl wlasnej produkcji, gdzie produkt juz byl gotowy i pieknie by sie sprawdzil, ale porzucony przeze mnie ze wzgledu na budowe sieci dystrybucji, papierologie, etc etc wreszcie ten greinplast faktycznie ma rece i nogi. a skoro ma rece i nogi i juz jest to po co produkowac cos co bedzie tozsame. Tu masz zdj dokladne opisy z realizacji mojej na tym panelu o ktorym pisalem wczoraj/przedwczoraj:http://fighter1983.med-bud.pl/wykona...cki-2017-2018/ wg mnie imitacja drewna daje rade
    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

  17. #57

    Domyślnie

    Czytałem twojego bloga z racji tego iż pewnie będę chciał sam ocieplić dom a elewacje zlecić firmie zewnętrznej ale to są dopiero plany ... co do imitacji drewna na elewacji to takie "środki" są już od lat z tego co się orientuje, nie wiem czy lepsze czy gorsze ... nie wnikałem jestem ciekaw jak będzie z trwałością tej elewacji ...

  18. #58
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    Pod

    Zarejestrowany
    Oct 2016
    Skąd
    GOP
    Kod pocztowy
    44-120
    Posty
    586

    Domyślnie

    Mam panele firmy greinplast od roku na elewacji i wszystko z nimi ok. Nawet kilka osob i innych wykonawcow pytało co to za produkt i jak to zrobić. Sąsiad też robi je w przyszłym miesiącu na swoim domku. Cenowo wychodzi okolo 120zl/m2, robocizne (klejenie/malowanie) mialem w cenie tynku, tzn tynkarze wzieli tyle co za metr tynku więc mi to pasowało.
    Pow. grz. podlóg 100m2 (93m2 ogrzewane) Sciany Porotherm 24cm+16cm styro(λ0.032), posadzka na gruncie styro 12-13 cm (λ0.037), stropodach 35cm (ekofiber λ0.037), fundament 8cm XPS okna 3S Uw=0,75, 100% OP, WM+reku,
    Pci Samsung EHS 9KW.

  19. #59

    Domyślnie

    w informacji produktu jest cos o trwałości?

  20. #60
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!!NAJPOŻYTECZNIEJSZY FORUMOWICZ od ZAWSZEFORUMOWICZ WIELKI SERCEM
    fighter1983

    Zarejestrowany
    Apr 2009
    Skąd
    Płock
    Kod pocztowy
    09-472
    Posty
    6.224

    Domyślnie

    Cytat Napisał martingg Zobacz post
    w informacji produktu jest cos o trwałości?
    nigdy nie ma, w zadnym przypadku. bo nic nie jest wieczne i bezobslugowe, wszytsko wymaga naprawy/serwisu/konserwacji.a warunki sa zmienne. inaczej bedzie nad brzegiem morza, inaczej bedzie w srodku lasu na bagniskach, inaczej bedzie w szczerym polu i inaczej w wysokich gorach, dlatego nie da sie oszacowac trwalosci zadnego rozwiazania, nie znajac warunkow na jakie dany material jest wystawiony. wszytskie informacje "przemykajace" w ulotkach czy to tynkow, czy farb sa takim zapisem pod publiczke... bo nie jest to w zaden sposob ani miarodajne, ani zobowiazujace, ze ma tyle przetrwac/nie wymagac serwisu.
    Lepsza wersja prywatnej wiadomości

    Profil płatny w trakcie odnowienia

    Tu na dole gdzieś jest przycisk "Podziekuj" jeśli moja odpowiedź była przydatna - klikaj śmiało

Strona 3 z 4

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony