dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1
  1. #1

    Domyślnie Brązowienie cisów i pożółkłe końcówki

    Cześć,

    Jestem bardzo początkująca, więc proszę o wyrozumiałość
    mam problem z cisami (cisy pospolite – baccata). Krzaki ok. 1,3m posadzone zostały w połowie września 2014. Ziemia na działce dosyć ciężka, bywało, że po deszczu stała dłuższy czas woda, więc dla zrobienia żywopłotu wykopaliśmy wpierw „rynnę” głęboką na 0,5-0,8m, którą zasypaliśmy tutejszą ziemią, pomieszaną z odkwaszonym torfem i piaskiem. Od tego czasu problem stojącej wody praktycznie zniknął. Przed zasadzeniem posypaliśmy jeszcze wapnem.
    Po zimie, w marcu zrobiony został oprysk promanalem (tak mi poradzono, bo jesienią latały nad nimi jakieś małe, białe „motylki”). Niektóre z cisów zaczęły jednak żółknąć/brązowieć. Nie ma jakiegoś masowego opadania igieł, a raczej są oznaki słabszej formy. Najcięższy przypadek na zdjęciu. Wszystkie cisy zostały przycięte. Zauważyłam, że krzak obok też zaczyna podobnie marnieć, więc może to jakaś choroba. Jeśli miałoby to być przesuszenie (raczej nie podlewaliśmy zimą) to chyba wszystkie wyglądałyby podobnie kiepsko, ale może się mylę.
    Czy macie jakieś pomysły co to może być?
    Z góry dziękuję,
    Gosia
    Załączone zdjęcia Załączone zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.2.jpg
Wyświetleń:	56
Rozmiar:	101,5 KB
ID:	314675   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.4.jpg
Wyświetleń:	35
Rozmiar:	105,6 KB
ID:	314676   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.5.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	104,4 KB
ID:	314677  

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)