dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 36
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 706

Temat: Zx100

  1. #1
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar PaRa
    Zarejestrowany
    Apr 2014
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Kod pocztowy
    05-530
    Posty
    1.265
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie Zx100

    W końcu dojrzałem do budowy domu na mazowieckiej ziemi, od 04.2014 rozpocząłem działania aby plan zrealizować, teraz w skrócie co się do dziś działo.

    Planuję mały, prosty parterowy dom, ma być dobry dla mojej rodziny i portfela, mam następujące założenia :

    - płyta fundamentowa ( 10 cm XPS pod i na tym 10 cm EPS + wylewka z ogrzewaniem podłogowym )
    - ściany to ceramika + 20 cm EPS grafit
    - strop płyty kanałowe + 30cm izolacji + membrana
    - bufor z grzałkami + wężownicą do CWU / wentylacja mechaniczna

    Działka przy drodze asfaltowej, wjazd od północy, wodociąg już jest, prąd jak dobrze pójdzie będzie w ciągu 2 miesięcy, na kanalizację i gaz nie ma szans, więc będzie szambo.
    Do założeń na razie się nie przywiązuję bo człowiek uczy się całe życie i zawsze ktoś lub coś może zmienić założenia.
    W tym momencie czekam na warunki zabudowy, i dopiero wtedy okaże się jaki projekt będzie budowany

    Działka na razie wygląda tak:



    Po długim oczekiwaniu na mojej działce pojawiła się w końcu ekipa z Zakładu Energetycznego i zainstalowała skrzynkę. Moim zdaniem za blisko wąskiej drogi lokalnej, boję się że może zostać uszkodzona przez samochód lub sprzęt rolniczy. Linia zabudowy czy ewentualny płot moim zdanie też nie będzie przebiegała w tym miejscu.



    Stan na dzień dzisiejszy:

    - otrzymałem warunki zabudowy, i mam możliwość zbudowania domu z płaskim dachem

    - możliwość budowy domu z dachem o koncie nachylenia od 0 do 45 stopni sprawiło że kupiłem projekt Zx100 z pracowni Z500

    - projekt jest w adaptacji, dokonałem kilku zmian, mam zamiar złożyć w tym miesiącu dokumenty i czekać na pozwolenie na budowę

    - wykonałem badanie gruntu

    - odebrałem mapę do celów projektowych

    - zleciłem badanie OZE, zastanawiam się jak zmniejszyć wartość 8122 kWh/rok, przy rozsądnie poniesionych nakładach, wszelkie sugestie mile widziane.

    Sezonowe zapotrzebowanie na energię na ogrzewanie
    Strumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie Vv,H: 213,7 m3/h
    Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 29,24 GJ/rok
    Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8122 kWh/rok
    Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 134 m2
    Kubatura ogrzewana budynku VH: 337,6 m3
    Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 217,8 MJ/(m2·rok)
    Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 60,5 kWh/(m2·rok)
    Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 86,6 MJ/(m3·rok)
    Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 24,1 kWh/(m3·rok)

    Dziś po wielu miesiącach załatwiania formalności i rozwiązywaniu dylematów, jaki ma być mój dom w końcu ruszyła budowa.

    Zaraz po chwili entuzjazmu, pojawił się pierwszy problem - piach na podbudowę okazał się do niczego i odjechał w siną dal. Po wykonaniu x telefonów i obejrzeniu 2 miejsc z piachem, efekt jest taki że jutro około 8:00 ma przyjechać wywrotka z kopalni, i wtedy się okaże czy piach na podbudowę jest ok.

    Ekipa z firmy Brinkmann Consulting po 2 tygodniach wykonała płyty fundamentowe. Są to 2 oddzielne płyty :

    - płyta pod garaż nie posiada izolacji pod betonem, garaż będzie nieogrzewany i oddzielony od części mieszkalnej

    - płyta pod domem posiada izolację z 10 cm XPS, i dodatkowo na płycie bedzie 10 cm EPS i wylewki z ogrzewaniem podłogowym

    Obie części posiadają przepusty, drenaż, uziemienie i ścianki przeciwwysadzinowe.



    Ostatnio edytowane przez PaRa ; 03-03-2016 o 12:26

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar M.A.G.
    Zarejestrowany
    Jan 2012
    Kod pocztowy
    36-100
    Posty
    1.406

    Domyślnie

    czesc KIBICUJĘ I BĘDĘ PODGLĄDAŁ ! Powodzenia !!
    ECO House <--- link do dziennika budowy

    Dom: 207 m2 - 167 m2 + garaż: 40 m2 w bryle, indywidualny z pł. dachem; płyta fund. Izodom 25cm PERIPOR, kubatura 601,1 m3, ściany pustak styro. Izodom 45cm U=0,10 W/m2K, stropy monolit. 14cm-16cm, Dach 30cm EPS, Okna alu. 3 szyby LowE, pakiet 6 szyb bez ramy U=0,28 W/m2K, kable grzejne ELEKTRA 6KW, rurowe GWC+WM, solary do WM, CO i CWU, demonstracyjny system nawadniania, POŚ, n50=0,48, OZC= tu zdania są podzielone

  3. #3
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar PaRa
    Zarejestrowany
    Apr 2014
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Kod pocztowy
    05-530
    Posty
    1.265
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał M.A.G. Zobacz post
    czesc KIBICUJĘ I BĘDĘ PODGLĄDAŁ ! Powodzenia !!
    Proszę też o uwagi i rady, bardziej doświadczonego inwestora !

  4. #4
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar PaRa
    Zarejestrowany
    Apr 2014
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Kod pocztowy
    05-530
    Posty
    1.265
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Wczoraj na działce miały miejsce chyba ostatnie w tym roku prace:

    1 ) Zostało zainstalowane szambo o pojemności 10m3, wprawdzie nie przewiduję jakiegoś ciężkiego ruchu nad zbiornikiem, ale wybrałem grubą płytę, która przykryje szambo ( 100 zł dopłaty ). Kupiłem też klej wysoko elastyczny do montażu płyty, kominka, itp. , klej ma sprawić że szambo będzie szczelne, pomimo ewentualnej pracy płyty.



    Wykorzystałem też koparkę, która była na miejscu do :

    - ustawiła cegłę którą miałem na paletach na płycie fundamentowej

    - ogarnęła działkę z pryzm z gliną i wyrównała teren

    - załadowała nadmiar gliny na ciężarówkę, pozbyłem się 20 m3 kłopotu i 400 zł

    I na koniec musiałem posprzątać drogę asfaltową, łopata do śniegu okazała się pomocna.

    Ostatnio edytowane przez PaRa ; 03-03-2016 o 12:31

  5. #5
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Xesxpox

    Zarejestrowany
    Sep 2013
    Skąd
    Włocławek okolica
    Posty
    490

    Domyślnie

    witam
    Płytę do stycznia będziesz czymś przykrywał? jaką grubość maszbetonu w płycie?
    robi się...płyta fu 20cm xps-a, 20cm żelbetu z zatopioną podłogówką, ściany silka 24+25cm styro, dach wyjdzie w trakcie
    Ciepły Z242

  6. #6
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar PaRa
    Zarejestrowany
    Apr 2014
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Kod pocztowy
    05-530
    Posty
    1.265
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xesxpox Zobacz post
    witam
    Płytę do stycznia będziesz czymś przykrywał? jaką grubość maszbetonu w płycie?
    Nie, nić z nią nie robię, temperatura w tym czasie nie powinna drastycznie spadać, deszczyk i wilgotność zrobią swoje. Dzwoniłem do betoniarni od której był beton, okazało się że dostałem beton ze składnikami przyśpieszającymi wiązanie i teraz jest już bezpieczny. Mam 20 cm betonu ze zbrojeniem tradycyjnym w newralgicznych miejscach plus zbrojenie rozproszone w całości.

  7. #7
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar PaRa
    Zarejestrowany
    Apr 2014
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Kod pocztowy
    05-530
    Posty
    1.265
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Budowa zapadła w sen zimowy, murarze mogą wejść na plac pod koniec stycznia 2016, ale nie wiem czy chcę tego bo prognoza pogody nie jest dla tego okresu korzystna.



    Styropian pod wylewkę z ogrzewanie już czeka.

    Ostatnio edytowane przez PaRa ; 01-03-2017 o 09:24

  8. #8
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    lambert86

    Zarejestrowany
    May 2013
    Skąd
    Śląsk
    Kod pocztowy
    43-180
    Posty
    295

    Domyślnie

    Witaj

    miałbym pytanko, jak głęboko kopaliście pod płytę i ile poszło Wam piachu na podbudowę płyty?
    startujemy zaraz po zimie i już mnie nosi u nas będzie 20cm xps pod a na płycie już bez styro, sama wylewka a w niej rurki podłogówki,

    jaki duży bufor będzie u Was? ktoś Wam to wyliczał? ja chcę pokombinować z przepływowym piecem kospel, może to zda egazmin, gdy płyta się rozgrzeje powinna trzymać ciepło, więc w II taryfie powinna się tylko dogrzewać.

    pozdrowienia, zapraszam do Nas,
    będziemy zaglądać i kibicować

  9. #9
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar PaRa
    Zarejestrowany
    Apr 2014
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Kod pocztowy
    05-530
    Posty
    1.265
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał lambert86 Zobacz post
    Witaj

    miałbym pytanko, jak głęboko kopaliście pod płytę i ile poszło Wam piachu na podbudowę płyty?
    startujemy zaraz po zimie i już mnie nosi u nas będzie 20cm xps pod a na płycie już bez styro, sama wylewka a w niej rurki podłogówki,

    jaki duży bufor będzie u Was? ktoś Wam to wyliczał? ja chcę pokombinować z przepływowym piecem kospel, może to zda egazmin, gdy płyta się rozgrzeje powinna trzymać ciepło, więc w II taryfie powinna się tylko dogrzewać.

    pozdrowienia, zapraszam do Nas,
    będziemy zaglądać i kibicować
    Pod płytę był zdjęty tylko humus, więc głębokość nie była duża, góra 30-40 cm . Na piach wydałem 7000 tyś. ( 500 zł x 14 wywrotek 4 osiowych po około 25 ton ), więcej niż zakładałem o 3 tyś, bo okazało się że działka ma spadek, na początku wydawała się że nie jest wielki, ale wytyczenie przez geodetę pokazało jaka jest naprawdę różnica. W sumie gdyby nie piach i inne duperele ( plandeki, drewniane WC, miernik poboru prądu, hydraulik, itp. ) to mieszczę się w kosztorysie ze strony projektu, w cenie mam już drenaż i opaskę przeciwwysadzinową.

    Mnie też nosiło jak była pogoda, teraz muszę czekać na termin gdzie da się zgrać pogodę a bardziej temperatury z ekipą.

    Wybrałem opcję rurki w wylewce, bo chcę mieć możliwość regulowania temperatur w poszczególnych pomieszczeniach i ewentualnych zmian w projekcie.

    Na dziś jestem zdecydowany na bufor z wężownicą do CWU, nie wiem jakiej będzie wielkości, mam miejsce na 1000 litrów, ale muszę to zlecić do przeliczenia.
    Wydaje mi się że bez problemu będę wykorzystywał II taryfę na grzanie korzystając z bufora i wylewki. Ja widzę takie zalety i wady bufora :

    + akumulator energi z II taryfy do CO i CWU
    + jeden zbiornik załatwia sprawę CO i CWU zamiast Kospela ( w buforze to 2 grzałki ) do CO i dodatkowy zbiornik na CWU z grzałką
    + prostota układu
    + niski koszt ewentualnych napraw
    + możliwość dodania PC PW

    - zajmuje miejsce - 1m2 i wysokość 2,2
    - jak zbiornik jest duży muszę grzać latem dużo wody aby mieć CWU, chyba że zamontowanie grzałki wyżej w buforze rozwiąże sprawę
    - OZE przewiduje zapotrzebowanie 8100W na CO co daje mi rachunek około 1300 zł plus CWU i prąd bytowy, pompa to rachunek 1300 / 3 ale koszt inwestycji większy, jak będę miał kasę pomyślę może o taniej PC PW JULA
    Ostatnio edytowane przez PaRa ; 02-02-2016 o 08:34

  10. #10

    Domyślnie

    Cytat Napisał PaRa Zobacz post
    OZE przewiduje zapotrzebowanie 8100W na CO co daje mi rachunek około 1300 zł
    jak to policzyłeś? jaką zakładasz cenę kWh?
    * * * * *
    grzane 123 m2 || 3,2 kW || bez urządzeń dymiących

    NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH
    ZDECYDOWANIE NIE POLECAM KALORYFERÓW REGULUS

  11. #11
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar PaRa
    Zarejestrowany
    Apr 2014
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Kod pocztowy
    05-530
    Posty
    1.265
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał imrahil Zobacz post
    jak to policzyłeś? jaką zakładasz cenę kWh?
    Policzyłem biorąc cyferkę z OZE :

    Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8074 kWh/rok

    i umiesiłem w tym miejscu

    http://ure.gov.pl/ftp/ure-kalkulator...lator_html.php

    Zakładam, że ogrzewanie ma w 100% w taniej taryfie, i wybrałem G12w bo tam w moim przypadku będzie optymalna. Rachunki będą oczywiście większe bo dojdzie jeszcze CWU i prąd bytowy.

    To są założenia a życie i faktury je zweryfikuje.
    Ostatnio edytowane przez PaRa ; 03-01-2016 o 19:27

  12. #12
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Xesxpox

    Zarejestrowany
    Sep 2013
    Skąd
    Włocławek okolica
    Posty
    490

    Domyślnie

    bufor do co i cwu? mówisz o kombinowanym czyli zbiornik w zbiornik czy o jednym i latem chcesz go grzać tylko do cwu?? Jeżeli jeden zbiornik do co i cwu to dla mnie nieporozumienie. Pomyśl bojler do cwu to koszt ok 1200zł jeszcze są z wężownicami gdzie możesz podłączyć inne źródło. Latem grzejesz tylko 150l a nie 1000l. Zimą bufor zagrzejesz do 30*C i praktycznie nie potrzebujesz mieszacza żeby puścić wodę w rurki, a jak zagrzejesz do 50-60* to już musisz zastosować mieszacz czyli chłodzić nagrzaną wodę. Dodatkowo straty ciepła przy buforze rozgrzanym do 30*C są znacznie niższe niż te jeżeli nagrzejesz go do temperatury takiej jaką potrzebujesz do CWU.
    Chyba że ja źle myślę?
    robi się...płyta fu 20cm xps-a, 20cm żelbetu z zatopioną podłogówką, ściany silka 24+25cm styro, dach wyjdzie w trakcie
    Ciepły Z242

  13. #13

    Domyślnie

    Cytat Napisał PaRa Zobacz post
    Policzyłem biorąc cyferkę z OZE :

    Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 8074 kWh/rok

    i umiesiłem w tym miejscu

    http://ure.gov.pl/ftp/ure-kalkulator...lator_html.php

    Zakładam, że ogrzewanie ma w 100% w taniej taryfie, i wybrałem G12w bo tam w moim przypadku będzie optymalna. Rachunki będą oczywiście większe bo dojdzie jeszcze CWU i prąd bytowy.

    To są założenia a życie i faktury je zweryfikuje.
    wg Ciebie wychodzi 16 gr za 1 kWh z przesyłem. coś mało, chyba nikt nie ma tyle na forum

    Cytat Napisał Xesxpox Zobacz post
    bufor do co i cwu? mówisz o kombinowanym czyli zbiornik w zbiornik czy o jednym i latem chcesz go grzać tylko do cwu?? Jeżeli jeden zbiornik do co i cwu to dla mnie nieporozumienie. Pomyśl bojler do cwu to koszt ok 1200zł jeszcze są z wężownicami gdzie możesz podłączyć inne źródło. Latem grzejesz tylko 150l a nie 1000l. Zimą bufor zagrzejesz do 30*C i praktycznie nie potrzebujesz mieszacza żeby puścić wodę w rurki, a jak zagrzejesz do 50-60* to już musisz zastosować mieszacz czyli chłodzić nagrzaną wodę. Dodatkowo straty ciepła przy buforze rozgrzanym do 30*C są znacznie niższe niż te jeżeli nagrzejesz go do temperatury takiej jaką potrzebujesz do CWU.
    Chyba że ja źle myślę?
    bufor grzany do wyższej temperatury przydaje się, żeby zapewnić ciepłą podłogę poza godzinami taniej taryfy
    * * * * *
    grzane 123 m2 || 3,2 kW || bez urządzeń dymiących

    NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH
    ZDECYDOWANIE NIE POLECAM KALORYFERÓW REGULUS

  14. #14
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Xesxpox

    Zarejestrowany
    Sep 2013
    Skąd
    Włocławek okolica
    Posty
    490

    Domyślnie

    imrahil tak zgodze się ale czy jest sens grzać 1000l do 50-60*(nie wiem do ilu się grzeje cwu ale żeby gary pomyć w ciepłej wodzie pewnie bliżej 60*) i mieszać to przy założeniu grzania prądem w tanich taryfach które są co 8h dostępne a spadek temperatury w dorze ocieplonym domu (zakładamy że taki wyjdzie) to około 0,5-1*C na te 8h przy dzisiejszych mrozach? W podłogówkę puścisz 26-28 w domu będzie z 22-23*, jak zagrzejesz do 30* 1000l to chyba starczy na puszczanie nawet co 3h obiegu do podgrzania temperatury?
    robi się...płyta fu 20cm xps-a, 20cm żelbetu z zatopioną podłogówką, ściany silka 24+25cm styro, dach wyjdzie w trakcie
    Ciepły Z242

  15. #15

    Domyślnie

    Cytat Napisał Xesxpox Zobacz post
    imrahil tak zgodze się ale czy jest sens grzać 1000l do 50-60*(nie wiem do ilu się grzeje cwu ale żeby gary pomyć w ciepłej wodzie pewnie bliżej 60*) i mieszać to przy założeniu grzania prądem w tanich taryfach które są co 8h dostępne a spadek temperatury w dorze ocieplonym domu (zakładamy że taki wyjdzie) to około 0,5-1*C na te 8h przy dzisiejszych mrozach? W podłogówkę puścisz 26-28 w domu będzie z 22-23*, jak zagrzejesz do 30* 1000l to chyba starczy na puszczanie nawet co 3h obiegu do podgrzania temperatury?
    mam bufor 200 litrów, teraz grzeję go do 50*C. przy ustawionej temperaturze zasilania 28*C starcza na około godzinę grzania. 200 litrów przy dT 30*C to 4 kWh. 1000 litrów przy dT 2*C to 2 kWh, czyli u mnie pół godziny grzania, to za mało, żeby utrzymać komfort cieplny. u mnie straty bufora idą w kotłownię, która jest częścią ogrzewanego domu. temperatura w domu na pewno nie spadnie poniżej zadanej w tych okienkach drogiej taryfy, ale komfort cierpi. teraz czekam na przekaźnik (bo mam problem z wyregulowaniem zaworu 3-d) i będę grzał tak jak planowałem - bufor do 70*C i spokojnie starczy na dwie godziny grzania późbym popłudniem
    * * * * *
    grzane 123 m2 || 3,2 kW || bez urządzeń dymiących

    NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH
    ZDECYDOWANIE NIE POLECAM KALORYFERÓW REGULUS

  16. #16
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Xesxpox

    Zarejestrowany
    Sep 2013
    Skąd
    Włocławek okolica
    Posty
    490

    Domyślnie

    imrahil masz gdzieś opisany domek? na płycie? ile ocieplenia ścian/podłogi/stropu? czym grzejesz? grzejesz wylewkę czy płytę? pytam bo też jeszcze jestem na etapie wyboru źródła CO w domu budowanym i sam ostatnio mam dylemat czy bufor czy piec elektryczny
    robi się...płyta fu 20cm xps-a, 20cm żelbetu z zatopioną podłogówką, ściany silka 24+25cm styro, dach wyjdzie w trakcie
    Ciepły Z242

  17. #17
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    lambert86

    Zarejestrowany
    May 2013
    Skąd
    Śląsk
    Kod pocztowy
    43-180
    Posty
    295

    Domyślnie

    Z tym buforkiem 200l dobry pomysl, zawsze mozna taki dorzucic, jesli komfort cieplny bedzie slaby i bedzie odczuwalny chlòd,
    Czyli rozumiem, ze grzejesz caly czas te 200l w 2 taryfie i tez w niej zapodajesz caly czas w rurki?
    A co steruje ukladem w 1 taryfie aby mieszalo wode z bojlerka

  18. #18

    Domyślnie

    mam dom piętrowy 123 m2 z silikatu na płycie fundamentowej z 25 cm izolacji pod płytą, 30 cm styro w ścianach, 50 cm izolacji w stropie nad pętrem. rurki ogrzewania w wylewce bezpośrednio na płycie i na stropie (izolacja pod stropem) - bardzo duża pojemność cieplna. mam bufor 200 litrów, bo akurat kosztował podobnie jak nowy kocioł elektryczny. zasilany jest grzałką elektryczną 6 kW. grzałka załącza się tylko w tanich godzinach (programator czasowy + stycznik). za buforem zawór trójdrożny ze sterownikiem. pompa obiegowa CO sterowana z regulatora pokojowego. w tanich godzinach mam zaprogramowane 21*C, w godzinach popołudniowych 21,6*C - jeśli jest poniżej to załącza się pompa CO. na regulatorze zaworu mam 34 czy 35*C w taniej taryfie. w drogiej taryfie obniżenie temperatury zasilania o 7*C (regulator zaworu poza temperaturą zasilania ma możliwość zaprogramowania odchyleń od tej temperatury w poszczególnych godzinach).

    regulator pokojowy to jakiś Auraton z możliwością zaprogramowania chyba 8 programów na dobę (to dość ważne, żeby można było zaprogramować tyle różnych progów, a nie tylko cztery - dla taniej i drogiej taryfy). regulator zaworu to Tech St-431n. cały ten układ kosztował około 3200 zł (razem z regulatorami, pompą itd.). brakuje mi jeszcze jednego przekaźnika - przez jego brak nie mogę ładować bufora do temperatur wyższych niż 50*C, ale myślę, że rozwiążę problem do końca tygodnia.

    dzisiaj kupiłbym mocniejszą grzałkę, bo po nocnym grzaniu bufor jest całkowicie rozładowany. w sumie w niczym to nie przeszkadza, ale nie wiem jak całość zachowa się przy mrozach -20*C.
    Ostatnio edytowane przez imrahil ; 03-01-2016 o 23:42
    * * * * *
    grzane 123 m2 || 3,2 kW || bez urządzeń dymiących

    NIE DLA WĘGLA W NOWYCH DOMACH
    ZDECYDOWANIE NIE POLECAM KALORYFERÓW REGULUS

  19. #19
    STAŁY BYWALEC (min. 300)
    Xesxpox

    Zarejestrowany
    Sep 2013
    Skąd
    Włocławek okolica
    Posty
    490

    Domyślnie

    dzięki za dużo informacji, długo mieszkasz w tym domu? liczyłeś ile kosztuje cię CO? czy sterowanie pokojami przy płycie fundamentowej ma jakiś sens?-skoro ciepło i tak promieniuje po płaszczyźnie płyty, silikaty ciągną ciepło z pomieszczenia np. salon a za ścianą sypialnia gdzie w salonie ustawisz 23* a w sypialni 19* to i tak ściana nagrzana z jednej strony do 23* będzie tą sypialnię dogrzewać. Tak sobie myślę że chyba sterowanie każdym pomieszczeniem przy takich masach akumulacyjnych jest ciężkie?
    robi się...płyta fu 20cm xps-a, 20cm żelbetu z zatopioną podłogówką, ściany silka 24+25cm styro, dach wyjdzie w trakcie
    Ciepły Z242

  20. #20
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar PaRa
    Zarejestrowany
    Apr 2014
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Kod pocztowy
    05-530
    Posty
    1.265
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał imrahil Zobacz post
    mam dom piętrowy 123 m2 z silikatu na płycie fundamentowej z 25 cm izolacji pod płytą, 30 cm styro w ścianach, 50 cm izolacji w stropie nad pętrem. rurki ogrzewania w wylewce bezpośrednio na płycie i na stropie (izolacja pod stropem) - bardzo duża pojemność cieplna. mam bufor 200 litrów, bo akurat kosztował podobnie jak nowy kocioł elektryczny. zasilany jest grzałką elektryczną 6 kW. grzałka załącza się tylko w tanich godzinach (programator czasowy + stycznik). za buforem zawór trójdrożny ze sterownikiem. pompa obiegowa CO sterowana z regulatora pokojowego. w tanich godzinach mam zaprogramowane 21*C, w godzinach popołudniowych 21,6*C - jeśli jest poniżej to załącza się pompa CO. na regulatorze zaworu mam 34 czy 35*C w taniej taryfie. w drogiej taryfie obniżenie temperatury zasilania o 7*C (regulator zaworu poza temperaturą zasilania ma możliwość zaprogramowania odchyleń od tej temperatury w poszczególnych godzinach).

    regulator pokojowy to jakiś Auraton z możliwością zaprogramowania chyba 8 programów na dobę (to dość ważne, żeby można było zaprogramować tyle różnych progów, a nie tylko cztery - dla taniej i drogiej taryfy). regulator zaworu to Tech St-431n. cały ten układ kosztował około 3200 zł (razem z regulatorami, pompą itd.). brakuje mi jeszcze jednego przekaźnika - przez jego brak nie mogę ładować bufora do temperatur wyższych niż 50*C, ale myślę, że rozwiążę problem do końca tygodnia.

    dzisiaj kupiłbym mocniejszą grzałkę, bo po nocnym grzaniu bufor jest całkowicie rozładowany. w sumie w niczym to nie przeszkadza, ale nie wiem jak całość zachowa się przy mrozach -20*C.
    O podobnym systemie myślę, na wyliczenia jakiej wielkości ma to być zbiornik przyjdzie jeszcze czas. Czy u Ciebie bufor odpowiada tylko za CO ?

    Cytat Napisał Xesxpox Zobacz post
    dzięki za dużo informacji, długo mieszkasz w tym domu? liczyłeś ile kosztuje cię CO? czy sterowanie pokojami przy płycie fundamentowej ma jakiś sens?-skoro ciepło i tak promieniuje po płaszczyźnie płyty, silikaty ciągną ciepło z pomieszczenia np. salon a za ścianą sypialnia gdzie w salonie ustawisz 23* a w sypialni 19* to i tak ściana nagrzana z jednej strony do 23* będzie tą sypialnię dogrzewać. Tak sobie myślę że chyba sterowanie każdym pomieszczeniem przy takich masach akumulacyjnych jest ciężkie?
    Też się nad tym zastanawiałem, i dlatego wybrałem wylewki z rurkami a nie w płycie, czas pokaże czy dobrze zrobiłem.

Strona 1 z 36

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony