dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Domyślnie Wypełnianie bruzd z instalacją wodną/grzewczą

    Witam wszystkich.

    Nabyłem niedawno dom, w stanie powiedzmy deweloperskim.
    Pierwsze co zrobiłem to zatrudniłem ekipę do montażu pieca, podłączenia podłogówki itd.
    Po wykonaniu prac związanych z ogrzewaniem, pozostały mi odkryte rury PEX w ścianach w łazience, ponieważ
    podłączenie pieca gazowego wiązało się z lekką przeróbką instalacji wodnej/grzewczej.

    Korzystając z Waszej wiedzy i doświadczenia (jako że jestem trochę zielony jeśli chodzi o sprawy budowlane), chciałem zapytać
    w jaki sposób mogę teraz zakryć w/w bruzdy.
    Myślałem o wypełnieniu przestrzeni między rurami, oraz między rurami i ścianą za pomocą pianki, tak aby odizolować przy okazji rury od ściany, następnie przyciąć piankę aby chowała się pod powierzchnią ściany, po czym ułożyć siatkę wzmacniająca i całość pokryć klejem gipsowym.
    Na wierzch będą układane płytki dlatego chciałem zapytać czy powyższa metoda się sprawdzi i będzie stanowiła stabilne podłoże pod płytki ?

  2. #2

    Domyślnie

    Rury w ścianach powinny byc poizolowane specjalną otuliną, są?
    Jeżeli np. w łazience będzie grzejnik drabinka to powinien być ustawiony odpowiedni rozstaw i dopiero zapianowane.
    Dobrze myślisz, trzeba to opianować po bokach, odciąć nadmiar piany i czymś zarzucić, mozę być gips choć teoretycznie w łazienkach sie go nie daje, gips generalnie ciagnie wode a lazienki to zwykle tynki cementowe, ale ja bym gipsem zarzucil tez jakbym go mial u siebie w nadmiarze, jezeli beda plytki na to to siatka nie jest konieczna, jezeli nie bedzie to daj ta siatke bo potem wlasnie tam lubi pękac.

    Swoją drogą ekipa która to robiła powinna zapianować te rury a nie Ty, Ty co najwyżej odciąć piane i reszte zrobić.

  3. #3

    Domyślnie