dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 2 z 2
Pokaż wyniki od 21 do 34 z 34
  1. #21
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    Beskidziak

    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Kod pocztowy
    43-330
    Posty
    507

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    @Beskidziak
    Obadałeś, co i jak zwierać?
    Kabelka nie podpiąłem. Tak brutalnie zwierajac piny to na środkowym złączu coś przynosiło efekt słyszalny w obrotach wentylatorów.
    Do czego służą pozostałe złącza? Wszelka dokumentacja techniczna mile widziana.



    ....zwarcie ostatnich dwóch pinów (najdalej oddalonych od gniazda zasilania) powoduje u mnie pracę na najniższych obrotach...
    117m2 powierzchni użytkowej +42m2 garażu (nieogrzewane), fundament 10 cm Xps, ściany 20 cm 0,038, podłoga 14 cm 0,035, strop terriva 45cm wełna, WM, gaz 100%podłogówka

  2. #22
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.306
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Beskidziak Zobacz post
    ....zwarcie ostatnich dwóch pinów (najdalej oddalonych od gniazda zasilania) powoduje u mnie pracę na najniższych obrotach...
    W tym środkowym złączu?
    Jeśli tak, to by znaczyło, że to środkowe jest do sterownika o trzech biegach i wystarczy zwierać odpowiednie piny, a ten zewnętrzny do sterownika z płynnym sterowaniem, gdzie trzeba zmieniać oporność pomiędzy pinami.

  3. #23
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.306
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Pierwsze moje wgłębianie się w temat rekuperacji doprowadziły mnie do ustalenia warunku, że rekuperator musi być z odzyskiem wilgoci.
    Potem jakoś to zgubiłem, bo nie wiedzieć czemu takie są mało popularne. Czy to tylko kwestia małej sprawności marketingowej (tzw. temperaturowej)? Skoro i tak jak zechcę dłużej gościć u siebie Itho, to mam coraz bardziej ochotę przetestować wymiennik ERV366.

    Tylko pytanie zasadnicze - czy wymiana RS160 na ERV366 zadziała plug and play?

  4. #24

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    W tym środkowym złączu?
    Jeśli tak, to by znaczyło, że to środkowe jest do sterownika o trzech biegach i wystarczy zwierać odpowiednie piny, a ten zewnętrzny do sterownika z płynnym sterowaniem, gdzie trzeba zmieniać oporność pomiędzy pinami.
    Cześć, udało CI się może opanować to sterowanie do tego reku? Jeżeli tak to jak to zrobiłeś? Z tego co widzę to zarówno gniazdo bliżej zasilania jak i dalej daje możliwość sterowania biegami skokowo czyli 1,2,3 bieg. Czyli można mieć dwa sterownik. Pytanie, który jest nadrzędny? Jak zrobić sterowanie na potencjometrze? Może jest już jakiś dedykowany regulator?

    PS. zastanawia mnie jeszcze jak można prosto zrobić bypass do tego reku.

    Z góry dzięki za info.

  5. #25
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.306
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Beskidziak Zobacz post
    ....zwarcie ostatnich dwóch pinów (najdalej oddalonych od gniazda zasilania) powoduje u mnie pracę na najniższych obrotach...
    Pewny jesteś? U mnie przestaje działać jeden wentylator - wyrzutnia.
    Połączenie skrajnych u mnie zwiększa jeszcze moc.
    Zmniejszenia nie znalazłem - ale miałem mało czasu na szukanie działających kombinacji..
    Ostatnio edytowane przez Kaizen ; 15-04-2018 o 20:18

  6. #26
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    Beskidziak

    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Kod pocztowy
    43-330
    Posty
    507

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Pewny jesteś? U mnie przestaje działać jeden wentylator - wyrzutnia.
    Połączenie skrajnych u mnie zwiększa jeszcze moc.
    Zmniejszenia nie znalazłem - ale miałem mało czasu na szukanie działających kombinacji..
    To było szukanie na ślepo, obydwa łącza rj, ich skrajne dwa piny (najdalsze od łącza zasilania) zmniejszają obroty (miernik wskazuje zużycie na 15,5-16W) więc myśle że na minimalne obroty.
    Jak umyłem wymiennik, zostawiłem go na takich obrotach przez całą noc (widziałem przez krućce obracające się wentyle).......zaobserwowałem jednak coś takiego, startować trzeba na maxa i zredukować, natomiast start na minimum potrafił nie ruszyć jeden wentyl....
    Zwarcie pinów jest teraz realicowane przez drut 1,5mm2, zamówiłem wtyki rj, cztero przewodowe (idą listem ekonomicznym od tygodnia), jak dojdą to będe kombinował.......
    Widziałem schemat sterowania starego Zehndera (też Holender) myśle że Itho będzie działał podobnie....
    W każdym razie bez zwarcia reku działa u mnie ma maxa, pobiera ponad 200W (dziwne bo tabliczka pokazuje 160W).....
    Czytałem że powiesiłeś go oryginalnie (faktycznie naciągnięty Eps w tym miejscu), u mnie stoi na na dwóch podgumowanych podporach i jest do niego przypięty pasem.
    117m2 powierzchni użytkowej +42m2 garażu (nieogrzewane), fundament 10 cm Xps, ściany 20 cm 0,038, podłoga 14 cm 0,035, strop terriva 45cm wełna, WM, gaz 100%podłogówka

  7. #27
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.306
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Beskidziak Zobacz post
    To było szukanie na ślepo, obydwa łącza rj
    RJ? Czy te "handset"? Ja dobrałem się kablem od domofonu (łączącego słuchawkę z bazą). Tylko tam przewód taki dziwny (jakaś plecionka chyba miedziana a w środku nitka wzmacniająca) że nie jestem pewien, czy wszystkie żyły odizolowałem prawidłowo. To co działa - to na pewno dobrze odizolowane. Ale nie jestem pewien, czy te co niby nic nie robią są dobrze odizolowane.

    Cytat Napisał Beskidziak Zobacz post
    ich skrajne dwa piny (najdalsze od łącza zasilania) zmniejszają obroty (miernik wskazuje zużycie na 15,5-16W)
    Jestem pewien, że u mnie wyłącza wyrzutnię. Miałem niepodpięte rury i przestało wiać. Miernika nie miałem przy sobie, więc nie wiem, co z obrotami drugiego. Testowałem kabelkiem wtykając go przed podaniem zasilania, jak i podłączając do rozpędzonego rekuperatora.

    Cytat Napisał Beskidziak Zobacz post
    W każdym razie bez zwarcia reku działa u mnie ma maxa, pobiera ponad 200W (dziwne bo tabliczka pokazuje 160W).....
    U mnie bez zwarcia 184W (jak na obrazku na poprzedniej stronie). Zwarcie skrajnie lewego i skrajnie prawego pinu w środkowym gnieździe - jeszcze zwiększa moc.

    Cytat Napisał Beskidziak Zobacz post
    Czytałem że powiesiłeś go oryginalnie (faktycznie naciągnięty Eps w tym miejscu), u mnie stoi na na dwóch podgumowanych podporach i jest do niego przypięty pasem.
    Ja to powiesiłem na razie na lince. Ale to używka i pewnie ładnych parę lat tak powisiał, jak producent wymyślił czyli na wieszakach za EPS.

  8. #28
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    Beskidziak

    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Kod pocztowy
    43-330
    Posty
    507

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    RJ? Czy te "handset"?

    .
    Kupiłem taki

    http://allegro.pl/kabel-telefoniczny...93209158.html?

    Spasował mi taki od starego telefonu stacjonarnego, tylko że miał jedynie dwa środkowe przewody.....hmm myślałem że to rj

    Nie wiem dlaczego u Ciebie tak jest, tak jak pisałem wetknięty drut zwiera piny......chyba że zwiera więcej pinów,
    Napewno działają oba wentyle na minimum i w zasadzie mnie to zadawala, jak dojdzie przewód i bedzie pasował, to może jeszcze coś poeksperymentuje.
    Będe w przewodzie czerpni montował kabel grzejny, ale to jakoś tak na jesień.
    117m2 powierzchni użytkowej +42m2 garażu (nieogrzewane), fundament 10 cm Xps, ściany 20 cm 0,038, podłoga 14 cm 0,035, strop terriva 45cm wełna, WM, gaz 100%podłogówka

  9. #29
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.306
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Beskidziak Zobacz post
    Te w Itho są mniejsze, niż RJ11 - porównanie

    Edyta:
    Pogooglałem i poallegrowałem - wychodzi mi, że to 4p4c RJ-9.
    Ostatnio edytowane przez Kaizen ; 16-04-2018 o 21:28

  10. #30
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.306
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Dzisiaj miałem chwilę i uzbrojony w rj-9 (pasują), zaciskarkę, miernik i drużynę potencjometrów zaatakowałem reku.

    Na pierwszy ogień - wtyczka zaciśnięta na kawałku kabla Bitnera (takiego od instalacji alarmowych) i zwieranie. Nic nowego nie odkryłem. Potem miernik w dłoń i kilka odkryć. Skrajnie prawy to masa, skrajnie lewy to +5V. Po środku dwa kabelki wykazujące ok. +2,5V względem masy. Przy okazji pomiarów rekuperator zachował się dziwnie (obroty spadły) jak mierzyłem napięcie tych środkowych. Miernik pewnie robił za rezystor. Wszystko w środkowym gnieździe

    Potem zabawa różnymi potencjometrami. Wyszło mi wstawienie oporu między masę a połączone te środkowe działa w ten sposób, że im większy opór, tym wyższe obroty. Ale z jednym zastrzeżeniem - opór bliski zera powoduje przejście w tryb "turbo" ale czasami tylko na jednym wentylatorze. Co dziwne - obydwa gniazda działają podobnie (prawego nie sprawdzałem dokładnie, ale podpięty do niego potencjometr tak samo wpływa na obroty)..

    Mi najlepiej się sprawdza potencjometr 5K. Możecie potestować inne.



    I wychodzi "sterownik" za złotówkę + stary kabel od słuchawki domofonowej. Albo można się wlutować bezpośrednio w płytkę.

  11. #31

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Dzisiaj miałem chwilę i uzbrojony w rj-9 (pasują), zaciskarkę, miernik i drużynę potencjometrów zaatakowałem reku.

    Na pierwszy ogień - wtyczka zaciśnięta na kawałku kabla Bitnera (takiego od instalacji alarmowych) i zwieranie. Nic nowego nie odkryłem. Potem miernik w dłoń i kilka odkryć. Skrajnie prawy to masa, skrajnie lewy to +5V. Po środku dwa kabelki wykazujące ok. +2,5V względem masy. Przy okazji pomiarów rekuperator zachował się dziwnie (obroty spadły) jak mierzyłem napięcie tych środkowych. Miernik pewnie robił za rezystor. Wszystko w środkowym gnieździe

    Potem zabawa różnymi potencjometrami. Wyszło mi wstawienie oporu między masę a połączone te środkowe działa w ten sposób, że im większy opór, tym wyższe obroty. Ale z jednym zastrzeżeniem - opór bliski zera powoduje przejście w tryb "turbo" ale czasami tylko na jednym wentylatorze. Co dziwne - obydwa gniazda działają podobnie (prawego nie sprawdzałem dokładnie, ale podpięty do niego potencjometr tak samo wpływa na obroty)..

    Mi najlepiej się sprawdza potencjometr 5K. Możecie potestować inne.



    I wychodzi "sterownik" za złotówkę + stary kabel od słuchawki domofonowej. Albo można się wlutować bezpośrednio w płytkę.
    Dzięki za Twój opis, biorę się dalej za próby z moim reku.

  12. #32

    Domyślnie

    Witajcie po przerwie,
    dokopałem się do schematu prosteko przełącznika do ITHO ECO FAN3. Pewnie na oddzielnej "linii" 1 2 i 3 jest inny opór.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Schemat.jpg
Wyświetleń:	58
Rozmiar:	57,4 KB
ID:	424910

  13. #33

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sadysta Zobacz post
    Mam pytanie do kolegi @Sadysta - do czego służy zielona dioda w Twoim sterowniku, kiedy się zapala i kiedy gaśnie.
    Z tego co widzę to ona jest na linii "Zielonej" i jest zwarta do masy czyli linii "Czarnej"


    Z góry dzięki za odpowiedź

  14. #34

    Domyślnie

    Zamieszczam schemat oryginalnego płynnego regulatora do modelu HRU SV-L 009.
    Powinien działać z innymi, podobnymi modelami.

    Nazwa:  sch_rek_02.jpg
Wyświetleń: 342
Rozmiar:  36,8 KB


    Nazwa:  rek_gnia_01.jpg
Wyświetleń: 343
Rozmiar:  35,7 KB


    Zielona dioda sygnalizuje pracę rekuperatora i świeci gdy pracuje (na dowolnych obrotach).

    Wariant 1.
    Regulator podpięty do G-1. Po podłączeniu rekuperatora do gniazda (sieci) zaczyna pracować na najwyższych obrotach (dioda nie świeci).
    Dopiero po pokręceniu potencjometrem regulatora (dioda zaczyna świecić) a rekuperator zaczyna "słuchać" i ustawia obroty zgodnie z tymi z regulatora.

    Wariant 2.
    Regulator podpięty do G-2. Po podłączeniu rekuperatora do gniazda (sieci) zaczyna pracować (dioda świeci) od razu zgodnie z ustawieniami regulatora.

    Mam nadzieję, że pomogłem.
    Dom na płycie - dziennik budowy i komentarze.

    Dom parterowy, płyta fundamentowa 20 cm na XPS 20 cm 15x10 m, ściany Porotherm 25 + styropian 25 cm, okna PVC dwuszybowe, strop wełna Isover 45 cm, rekuperator Itho, gruntowa PCi Ochsner GMSW 11 (8,2kW), DZ 3x150 m poziomo, podłogówka, Tauron G12w. Fotowoltaika - moc modułów 8175 W.

Strona 2 z 2

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony