dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    salkometer

    Zarejestrowany
    Mar 2017
    Skąd
    Suwałki
    Kod pocztowy
    16-400
    Posty
    23

    Domyślnie Budowa altanki - pytania/krok po kroku

    Witam, chciałbym własnymi siłami zbudować altankę, powoli małymi kroczkami. Nigdy nie miałem okazji budować tego typu konstrukcji, nie mam doświadczenia w pracach technicznych, ale wierzę, że może się udać. Chciałbym wykonać ją plus minus zgodnie z projektem jaki otrzymałem przy zakupie działki.

    W związku z tym mam kilka pytań.
    Na razie chciałbym skopić na konstrukcji tzw podziemnej.

    Tak ma się prezentować finalna konstrukcja:
    https://zapodaj.net/4da8d19f87a67.jpg.html

    Tak wygląda rozłożenie fundamentów
    https://zapodaj.net/eed94dcd426fb.jpg.html

    Chciałbym wykonać stopy fundamentowe, 30x30 cm o głębokości 1 m i w nie zanurzyć "kotwę do betonu" np takiego typu https://www.sklep.tribecco.pl/produk...xoC-EsQAvD_BwE

    a) W jaki sposób wykonać stopę, czy po prostu zrobić o podanych wymiarach wykop i wlać beton oraz wtopić kotwę?
    b) Czy wykonać drewnianą konstrukcję szalunkową i w to wlać beton? Czy deski należy jakoś zabezpieczyć żeby łatwiej je wyciągnąć po związaniu betonu?
    c) Czy powinienem użyc stali zbrojeniowej? Jeżeli tak to jaka średnica i jak ją umieścić?


    Dalsze pytania będę zadawał po otrzymaniu odpowiedzi na powyższe pytania
    Ostatnio edytowane przez salkometer ; 18-03-2018 o 19:45

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar jajmar
    Zarejestrowany
    Jan 2004
    Skąd
    Tarnobrzeg-Rzeszów
    Posty
    10.210

    Domyślnie

    Cytat Napisał salkometer Zobacz post
    Nigdy nie miałem okazji budować tego typu konstrukcji, nie mam doświadczenia w pracach technicznych,
    .............
    Tak wygląda rozłożenie fundamentów