dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Danionn

    Zarejestrowany
    May 2019
    Skąd
    Stargard Szczeciński
    Kod pocztowy
    73-102
    Posty
    13

    Domyślnie Piec pellet 15-16 KW Kotłospaw

    Witam

    Proszę o pomoc w wyborze kotła na pellet. Do tej pory ogrzewałem węglem. Dom ma 12 lat, 200 m2, ocieplony steropianem, bez podłogówki (wszędzie tradycyjne grzejniki). Mam dość dużą kotłownię więc wymiary za bardzo nie grają roli, a zależy mi na w miarę bezobsługowej pracy (np. zasyp raz na 2-3 dni, i w miarę automatyczne czyszczenie, automatyczne rozpalanie i gaszenie itp), i dobrym serwisie (niestety nie znam się na tym i poza podstawowymi zmianami ustawień za bardzo nie chciałbym ingerować w ustawienia). Początkowo byłem przekonany do BlackStara 16KW, ale kilku instalatorów było zgodnych, że koszty przeróbki kotłowni (a w konsekwencji całej inwestycji wraz z zakupem tego pieca) wyszły dość wysoko...

    Obecnie jestem zdecydowany do Kotłospawa, ale nie wiem czy lepiej zakupić Slimko 16KW, czy Duoko 15KW. Czym różnią się te kotły? Czy któryś z nich jest wyraźnie lepszy? Cena jest bardzo zbliżona.....więc co wybrać..?

    Z góry dziękuje za pomoc.

  2. #2
    DOMOWNIK FORUM (min. 500) Avatar Barliniak
    Zarejestrowany
    Jun 2015
    Skąd
    Barlinek
    Kod pocztowy
    74-320
    Posty
    539

    Domyślnie

    Tak na szybko slimko jest wymiennik poziomy w drugim prawdopodobnie pionowy ,ale to tajemnica producenta.Brak wglądu do DTR i przekroju kotła więc ciężko powiedzieć jedyne co się można dowiedzieć z głupawego filmu dla naiwnych to ,że tylko sypiemy pelet i opróżniamy popiół i mamy cały czas 92%sprawnościosobiście żaden dla mnie. Może pellux compact12kW w Metaliku to chyba sprzedają?