dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Domyślnie Pare pytan laika o piwnice

    Witam

    Mam pare pytań o wykoanie piwnicy jako ze wykonuje ja sam z pomocą rodziny.

    Projekt ktory mam to
    https://www.archeton.pl/projekt-domu...440_opisogolny


    1. Według projektu w piwnicy ktora bedzie w 100% użytkowa mam tylko 5 cm styropianu na chudziaku. Jako ze piwnica jest dosyc niska (230 cm) a ma dojsc jeszcze sufit podwieszany a jakoś 5 cm styropianu mnie nie przekonuje chcialem obnizyć chudziaka o 10 cm w porownaniu do fundamentow ktore sa juz wylane. Dzieki temu na podlodze zmieszcze 15 cm styropianu i juz jakos lepiej to bedzie izolować. Jest to pomysl warty zabawy czy jednak troche przesadzam?

    2. W bramie garazowej w miejscu gdzie sie otwiera powinienem dac 1 warstwe bloczka fundamentowego? Bloczek to 14 cm wysokosci - 5 cm zje styropian jeśli obnize chudziaka, wylewka na ogrzewanie podlogowe ( 1 petla na caly garaz tyle tylko by nie schodzila tam temperatura za mocno bo nad garazem i z boku mam pomieszczenia uzytkowe). Dzieki temu wjazd samochodem itd nie bedzie tak nadwyrezac syropianu. Rodzina poradzila mi nie dawac bloczka wcale tylko styropianem i wylewka dojechac do samej bramy ale jakos srednio to do mnie przemawia. Czy moze jednak nie mam racji?

    3. W załączniku schemat piwnicy (troche powiekszonej wzgledem projektu). Zona chciala by posiadac miejsce nie ogrzewane na przechowywanie jedzenia. Chcialem wykombinowac je pod schodami. Teraz pomyslalem tez ze przeciesz ten wykusz (tak to sie chyba nazywa) ktory do pol pietra bedzie zasypany piaskiem i nie uzytkowy. Jest jakikolwiek sens pomijajac wysokosc tego pomieszczenia, wygode przechowywanie itd nie zasypywania tego i zrobienia tam malego przejscia czyli np nie zabudowywanie polowy sciany zeby pod schodami do piwnicy moc przejsc tam? Chcac nie chcac to troche ponad 2 metry kwadratowe wiec troche miejsca by sie tam znalazlo. Jak wspomnialem pomijajac wygode wchodzenia itd jest sens wedlug was zabawy w to?

    4. W tym roku mam w planie tylko piwnice. Napewno macie wieksze doswiadczenie w budowaniu niz ja. Macie jeszcze jakies porady/wskazowki o ktorych nie pomyslalem?
    Załączone zdjęcia Załączone zdjęcia Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	A00_piwn_A2agaton-Lad(1)(1)-1.jpg
Wyświetleń:	20
Rozmiar:	91,6 KB
ID:	433823  

  2. #2

    Domyślnie

    Garaż ze zjazdem do piwnicy, to porażka. Nie znam ani jednej osoby, która ma taki garaż i chętnie z niego korzysta, wszyscy zostawiają samochody na zewnątrz, większość zrobiła wiaty albo zadaszenia. Za duże ryzyko wpadnięcia w poślizg i innych podobnych problemów, ludzie zachowują się racjonalnie.

  3. #3

    Domyślnie

    Jesli garaż to łagodny zjazd, długi i przeszkadzający-wymaga dużego terenu . No i koniecznie z ogrzewanym podjazdem elektrycznie. Ocieplenie ? No unikniesz problemów odkrywając drogie ale cienkie materiały ociepleniowe typu pir , maty wielowarstwowe. Jak masz dużo forsy do wydania to i winda zamiast wjazdu wchodzi w grę

  4. #4
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar jajmar
    Zarejestrowany
    Jan 2004
    Skąd
    Tarnobrzeg-Rzeszów
    Posty
    8.102

    Domyślnie

    Myślę że łatwiej by było pisać o tym wjeździe widząc przekrój A-A, ale murowanie bloczka wydaje się złym pomysłem, we wjeżdzie powinna być zbrojona monolityczna ściana (zbrojenie u góry) tuż pod pow wjazdu.
    Z jednej strony chcesz sie izolować az 15cm styropianu a z drugiej cchesz nieogrzewaną strefę. Mam w użytkowej piwnicy 10 cm styro. Pamiętaj że na "tej" głębokości grunt ma mniej wiecej +8 stopni caly rok wiec nie do końca trzeba tam pchać 15-20cm.
    Płyty PIR/PUR to dobry pomysł , 5 cm zrobi ci jak 8 cm styropianu.

    MiśYogi - moi rodzice od '93 roku użytkują garaż w piwnicy, fakt piwnic jest częściowo w gruncie, ale to aby się dało wystarczy odpowiedni długi podjazd.

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Napisał jajmar Zobacz post
    moi rodzice od '93 roku użytkują garaż w piwnicy, fakt piwnic jest częściowo w gruncie, ale to aby się dało wystarczy odpowiedni długi podjazd.
    Wiem, też myślałem o tym, długi zjazd poprawia jakość użytkowania takiej piwnicy. Chyba najłatwiej jednak by było w przypadku budynku na zboczu.
    Ale obecne działki jednak są krótkie

  6. #6

    Domyślnie

    witam

    Nie dodalem najwazniejszego z tego co widze.
    https://www.archeton.pl/projekt-domu...440_opisogolny

    to projekt domu. W realizacji sa zdjecia kogos kto juz wybudowal. Piwnice mam w planie prawie identycznie jak w realizacji - mam prawie identyczny spadek na dzialce. Wjazd do garazu bedzie na wprost z drogi, na taras bedzie sie juz wychodzic prosto z salonu piętro wyzej.

    Jesli chodzi o bloczek jeden wymurowany to myslalem tylko o tym ze wjazd samochodu bedzie od razu na styropian z wylewka i boje sie ze bedzie pekac. Jednak teraz w sumie jak spojrzalem na przekroj widze ze nie bedzie roznicy czy ten bloczek by tam byl czy nie bo bedzie to samo jak samochod wjedzie z kostki prosto na styropian z wylewka.

    W zalaczniku przekroj A -A

    Moglby ktos jeszcze odpowiedziec na pytanie 1 i 3?Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	A05.1_A1A1_A3agaton-Lad-1.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	92,5 KB
ID:	433860

  7. #7
    OLIMP FORUM - oświecona góra rankingu... NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar jajmar
    Zarejestrowany
    Jan 2004
    Skąd
    Tarnobrzeg-Rzeszów
    Posty
    8.102

    Domyślnie

    No to masz "fajnie" zaprojektowaną ławę we wjeździe. 45cm pod podjazdem , wow. W PL nie kojarze takiej strefy przemarzania min to 80cm.

    Jaki masz grunt? Jak nie masz czystego piasku będzie podnosiło tą ławę. Jakie jest zbrojenie w tej lawie we wjeździe?

  8. #8

    Domyślnie

    Czysty zwir. Wedlug badan geologa na 4m w dol brak innej ziemi i wody gruntowej wiec nie jest zle

  9. #9

    Domyślnie

    Ad 1 Sens jest przy założeniu faktycznego używania płyta Pir 120 mm z naddatkiem ociepli no i zaizoluj tą spiżarkę (bez izolacji ścian zewnętrznych i podłogi) Ten schowek jako druga spiżarka też niegłupi niegłupi pomysł.
    Ad 3 Ucałuj ślubna za kiepełe, nalezy jej się. A i nie zapomnij o wentylacji tych spiżarek najlepiej długa rura kanalizacyjna zakopana w gruncie Taki mini GWC , nawet pętla aby dodatkowo wychładzała spiżarkę

Tagi dla tego tematu

Zwiń / Rozwiń Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
  • BB Code jest aktywny(e)
  • Emotikonyaktywny(e)
  • [IMG] kod jest aktywny(e)
  • [VIDEO] code is aktywny(e)
  • HTML kod jest wyłączony