dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Domyślnie Ogrzewanie elektryczne i Bojler elektryczny pytanie

    Witam, z góry zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w tematach budowlanych itd. i jeśli piszę w złym dziale to proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu.
    Do rzeczy - jestem od kilku miesięcy posiadaczem mieszkania, które kupiłem. Jest tutaj ogrzewanie elektryczne i również aby nagrzać wodę włączam po prostu "przycisk" w przedpokoju, w piwnicy jest bojler elektryczny.
    Na początku przez jakis czas włączaliśmy go tylko jakoś 2h przed kąpielą i wyłączaliśmy. W ostatnich miesiącach jednak mamy go włączonego całą dobę, czy wtedy pobór prądu jest większy? bo rachunki za prąd przyznam nie są małe, a z ogrzewania elektrycznego w ostatnich miesiącach w ogóle nie korzystaliśmy, bo było lato i nie było takiej potrzeby.

    Tak więc czy lepiej jest mieć włączony ten bojler elektryczny 24/7 czy korzystniej jest go po prostu włączać przed kąpielą i wyłączać na noc? jak to działa w kwestii poboru prądu, czy jeśli nagrzeje wodę do jakiegoś poziomu to potem już nie pobiera prądu aż do momentu gdy ponownie nagrzewa wodę, czy po prostu całą dobę pobiera prąd? proszę o pomoc.

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.152
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Lepiej mieć taryfę strefową (z grupy g12 albo g13) i grzać wodę w 100% w taniej strefie, a CO jak najwięcej.
    Fizyka jest taka, że straty zależą od różnicy temperatur i czasu. Jak różnica chociaż przez jakiś czas jest mniejsza, to i straty mniejsze. Więc np. Po wieczornej kąpieli lepiej dogrzać nad ranem (a jak wystarcza zapasu jeszcze na ranne zużycie to dopiero w dziennym okienku taniej strefy), niż od razu.