dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie Ajaks Bis Samorób

    Cześć wszystkim!

    Na początek chciałbym podziękować wszystkim, których ciężka praca udowodniła mi że można samemu zbudować dom. Wcześniej nie wierzyłem, że bez wielu lat doświadczenia można sobie poradzić z tak dużym przedsięwzięciem. Naprawdę należy się Wam wielki szacunek.

    Z uwagi na to, że jestem bardzo początkujący, ale nie brak mi zacięcia i motywacji chciałbym Was prosić o linki do ciekawych materiałów/wątków, które mogłyby w jakiś sposób pomóc mi nauczyć się fachu budowlańca. Może to być cokolwiek, nawet rysunek dający do myślenia, który pozwoli uniknąć jakiegoś błędu.

    Kilka faktów:
    Rozpoczęcie prac planuję na wiosnę 2020 roku.
    Projekt w moim odczuciu nie jest łatwy - Ajaks Bis.
    Na działce lekki spadek i glina - zamierzam trochę zwiększyć wysokość ściany fundamentowej aby być na równi z drogą dojazdową i zrobić drenaż.
    Mam zamiar jak najwięcej zrobić sam, przy pracach wymagających dodatkowej pary rąk będę wspierał się lokalną małą ekipą budowlaną.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	resize5-915-1.jpg
Wyświetleń:	50
Rozmiar:	101,8 KB
ID:	435174

    Za każdą pomoc z góry serdecznie dziękuję

    Seifert

  2. #2

    Domyślnie

    Hej!
    A więc zaczynamy i na start pytanie. W jaki sposób wykonać obniżenie zaznaczone na zdjęciu? Pierwszy mój pomysł - podczas zasypywania fundamentów wstawić tam deskę aby uzyskać różne poziomy. Następnie ją wyjąć, zrobić pogłębienie w piasku, a podczas zalewania chudziaka zacząć od niższych pomieszczeń i ponownie wstawić deskę. Tylko że beton będzie się przelewał pod nią. Można niby zrobić zalewanie chudziaka na dwa razy, co wyeliminuje przelewanie się betonu, ale to rozwiązanie nie bardzo mi się podoba. Co radzicie?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	19,7 KB
ID:	441090