dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie Budowa niedrogiego domu typu stodoła - technologia

    Cześć!

    Jest to pierwszy post na forum (chociaż obserwuje je od dawna).
    Jestem na dosyć wczesnym etapie planowania. Obecnie szukam działki około 8-10 arów w okolicy Krakowa (maks 20 km) i przeznaczyć chcę maksymalnie na ten cel około 100 tysięcy.

    Nadal nie mogę zdecydować się na technologie budowy i tutaj się pojawia pytanie do was. Budowa oczywiście na kredyt, odłożone mam około 100 tysięcy w tym momencie dlatego raczej chcę zrobić to dość ekonomicznie. Działka jak wspomniałem około 100 tysiecy i pewnie maks 100 tysięcy na wykończenie. Założenia są takie:
    - nie znam się na budownictwie więc wszystko zlecam (może prócz wykończenia jak malowanie i akurat kostke sobie sam potrafie zrobić bo przed studiami tak dorabiałem)
    - bryła prostokątna
    - powierzchnia około 90-100m
    - bez garażu
    - parterowy
    - bez poddasza użytkowego
    - ogrzewanie podlogowe
    - bez piwnicy

    I tutaj zaczyna się dylemat. Technologie nad którymi się zastanawiam to:
    - kermazytowo betonowe prefabrykaty - na stronach wykonawców wyceny podobnych domów są różne - od 250 000 do ponad 300 000. Czy orientujecie się czy zwykle jeszcze jakieś koszty wychodzą? Macie jakieś firmy które możecie polecić?
    - metoda tradycyjna
    - budowa z bloczków silikatowych

    Czy możecie doradzić która z tych technologii sprawdzi się najtaniej żeby zmieścić się w budżecie? chciałbym wydać góra 300 tysięcy bez wykończenia czyli do stanu deweloperskiego? Mysle ze to mozliwe zakładając przyjęte parametry (nieduzy, bez poddasza uzytkowego, ebz garazu, bez piwnicy, prosta bryła).

    Dzięki wielkie za wszelkie porady!

  2. #2

    Domyślnie

    Niestety muszę Ci napisać coś czego się nie spodziewasz.
    Bo tu na FM nie dostaniesz dobrej, rzeczowej odpowiedzi odnośnie, którą metodę wybrać.