dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Domyślnie Podpięcie wody do zmywarki

    Cześć.

    Przymierzam się do kupna zmywarki. Z góry zaznaczam, że nie mam doświadczenia w hydraulice - przeczytałem więc ogólnie dostępne informacje i teraz czas na pytania.

    Wygląda na to, że poprzedni właściciel mieszkania (kuchnię dostałem już urządzoną) zostawił sobie opcję na wstawienie zmywarki - syfon zlewozmywaka ma dodatkowe zaślepione wejście, a w pobliżu znajduje się gniazdko elektryczne. Pozostaje kwestia doprowadzenia wody.

    Obecnie na rurze z zimną wodą mam pojedynczy zawór od zlewozmywaka. Rozumiem, że muszę wymienić go na podwójny, do zlewozmywaka i zmywarki.
    Zawór wygląda tak:

    Średnica zewnętrzna rurki "ze ściany" to około 25 mm, zaś średnica części zaworu, która w nią wchodzi to >21 mm.
    Wężyk od zlewozmywaka ma średnicę >12 mm.

    Jakie więc będą gwinty na przewodach? Wyjście ze ściany 3/4 cala, a wężyk zlewozmywaka 3/8?
    Widzę, że zawory trójdzielne dostępne w sprzedaży są na wejście 1/2 cala, a nie 3/4.

    Zmywarka, którą zamierzam kupić, ma podłączenie 3/4 cala. Czy więc, jeśli przyłącze jest 3/4, a przewód zlewozmywaka 3/8, potrzebuję kupić taki zawór?
    https://allegro.pl/oferta/kranik-kat...lki-7593784812 i zamontować go przez nypel 3/4 - 1/2?

    Wybaczcie proste pytania, ale nie znam się na hydraulice i od dziś dopiero czytam o wymiarach rur i zaworów.

    Pozdrawiam,
    Jan.

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000) Avatar Janekk1234
    Zarejestrowany
    Apr 2017
    Skąd
    TSA
    Kod pocztowy
    77-430
    Posty
    1.647
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    3

    Domyślnie

    Mają ludzie problemy... Redukcja nypel czy cokolwiek tam będzie potrzebne żeby jeden gwint wlazł w drugi...

  3. #3

    Domyślnie

    No ale jak jesteś zielony w temacie to po co się za to bierzesz?

  4. #4

    Domyślnie