dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 3
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 43
  1. #1
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    DamaPikowana

    Zarejestrowany
    Nov 2019
    Skąd
    Ruda Śląska
    Kod pocztowy
    41-706
    Posty
    5

    Domyślnie Fotowoltaika czy rekuperacja?

    Dzień dobry

    Od razu piszę jestem zielona w tym temacie ale własnie kupujemy nasz pierwszy dom, szereg i chcemy zastosować jedno z rozwiązań oszczedzania, stać nas tylko na jedno rozwiązanie, dom 120m2, ogrzewanie podłogowe. (lubimy ciepło)

    Czy lepiej zainwestować w fotowoltaikę czy rekuperację? ( oczywiście chodzi mi o WENTYLACJA MECHANICZNA Z ODZYSKIEM CIEPŁA)

    Proszę o radę.
    Ostatnio edytowane przez DamaPikowana ; 25-11-2019 o 13:22

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.156
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Rekuperacja dla komfortu. PV łatwiej dołożyć.

  3. #3
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    artput

    Zarejestrowany
    Sep 2015
    Skąd
    Gliwice
    Kod pocztowy
    44-100
    Posty
    12

    Domyślnie

    Moje zdanie rekuperacja w nowym budynku moim 146 m2 plus garaż i kotłownia koszt ogrzewania gaz 1800 sezon bez cwu ile może zaoszczędzić rekuperacja
    i ile prądu weźmie w tym czasie i kiedy sie zwróci nigdy ale mam świeże powietrze skąd jak sąsiad zapali kopciuchem to masz extra świeże
    myślę tyle ile prądu weźmie tyle zaoszczędzi i klamor w domu buczy czyszczenie fitry itd
    a fotowoltanika na pewno się zwróci to pewnie brać do tego w domu wszystko na prąd może pompę ciepła tym bardziej jak gazu nie ma dołożyć i klimę
    Wiec wybór prosty

  4. #4
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    dawid blasiak

    Zarejestrowany
    Mar 2013
    Skąd
    Stargard Szczeciński
    Kod pocztowy
    73-110
    Posty
    284

    Domyślnie