dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Domyślnie Podniesienie poziomu działki w stosunku do sąsiada

    Witam.

    Jestem nowicjuszem za rok planuję zacząć budowę domu, mam działkę na terenach które są w pradolinie Wisły i mogą być zalewowe więc czynnik wysokości terenu jest chyba dość istotny, została sprawdzona przez geologa i wszystko jest ok do budowy. Problemem jest to, że sąsiad dość znacznie podniósł swoją działkę (na 1400m2 dowiózł z tego co mówi około 500 ton ziemi) jest ona wyżej o jakieś 30 cm w stosunku do mojej. Jak sądzicie czy powinienem podnosić poziom równo do sąsiada ? Dodam, że działki w Naszym pasie i tak są nieco wyższe niż inne.

    I bardzo ważne czy mogę to zrobić przed budową bo mam na to teraz więcej czasu?

    Pozdrawiam.

  2. #2
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    Mateusz Z

    Zarejestrowany
    Jan 2020
    Skąd
    Warszawa
    Kod pocztowy
    00-999
    Posty
    1

    Domyślnie

    Sprawa może okazać się niewygodna, ponieważ podnoszenie terenu to często działanie na granicy prawa.
    1. Należy sprawdzić co o podnoszeniu, zagospodarowaniu działki mówi MPZP lub innych przepisach miejscowych.

    https://www.radzymin.pl/asp/pliki/00..._na_czysto.pdf

    2. Często w okolicach tzw krajobrazu chronionego jest całkowity zakaz ingerencji w powierzchnię terenu (przepisy miejscowe, rozporządzenia Marszałka Województwa, etc.), które to regulują - spotkałem się przykładowo z całkowitym zakazem wywożenia, przywożenia gruntów na terenu rolne, nie można było nawet ogrodzić terenu ze względu na migrację zwierząt. Pewnie nie istotne w Twoim przypadku.