dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Domyślnie Budowa domu - materiał na 8% lub 23% VAT - pytania

    Cześć,

    Niebawem rozpoczynam budowę domu, w sprawach jestem zielony, natomiast przeglądając internet natknąłem się na informacje o możliwościach opłacenia wykonawcy w formie 8% wraz z materiałem (jako usługę), a także osobno zakupienia materiału samemu na 23%, a osobno opłata wykonawcy.

    Możecie moi drodzy wyjaśnić mi jak to dokładnie wygląda? W teorii prawnej / skarbowej , a jak wygląda w praktyce?

    Z tego co czytam - jest to zgodne z prawem.

    Załóżmy że za wybudowanie budynku z dachem (sama robocizna) słownie uzgodniliśmy kwotę 70 tys zł brutto. Materiał niech kosztuje przykładowo 50tys brutto

    Teraz chcę kupić materiał , a wykonawca zgadza się na te 8%. Jak to wygląda?

    On kupuje materiał za 50 tysięcy i wrzuca go sobie w koszty a mi wystawia fakturę na robocizna netto + materiał netto + 8%? W takim przypadku to chyba średnio byłbym na tym do przodu bo jeszcze będzie z robocizny 8% doliczone więc wyjdzie sumarycznie pewnie więcej albo podobnie jakbym sam te materiały kupił na 23% VAT a jemu zapłacił umówioną kwotę.

    Chciałbym zrozumieć jak to działa, bo nie do końca jestem pewien jak to wszystko rozumieć?

    Mógłby ktoś powiedzieć jak to wyglądało w jego przypadku? I rozpisać co i jak i co błędnie rozumiem?

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.276
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Sprzedawca usługi wystawia fakturę na usługę (z materiałem - ale lepiej, żeby przynajmniej w oficjalnej dokumentacji nie było to rozbite) na 8%. I wszystko.