dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Domyślnie czy bezpieczny zakup działki rolnej z MR MN

    Cześć,
    Proszę o pomoc osób wtajemniczonych. Przepraszam z góry, ale jestem laikiem w tych tematach. Trochę poczytałem o tych ustawach, ale nie jestem prawnikiem i wciąż nie wiem czy dobrze interpretujei nie mam pewności czy bezpieczne jest nabycie poniższej działki tzn czy nie będąc rolnikiem będę mógł bez żadnych komplikacji kupić ją i wybudować na niej dom jednorodzinny, czy nie będzie jakichś dodatkowych formalności, które będę musiał załatwić w stosunku gdyby to była działka skripte budowlana.
    Treść ogłoszenia brzmi cytuję:

    Działka budowlano - rolna 2900 m(kw)
    W Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego grunt przeznaczony został pod zabudowę zagrodową o symbolu MR z dopuszczeniem zabudowy jednorodzinnej (symbol MN) z następującymi ustaleniami:

    dopuszcza się zabudowę obiektami mieszkalnymi, gospodarczymi i inwentarskimi łącznie do 25% powierzchni działki,

    niezbędne jest zlokalizowanie co najmniej 1 garażu lub miejsca do parkowania na każdej działce,


    Z góry dzięki
    Marek

  2. #2
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    underwriter

    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Skąd
    Wrocław
    Kod pocztowy
    54-608
    Posty
    3

    Domyślnie

    Odpowiadając - "rolnik", "komplikacje", "budowa domu", "dodatkowe formalności", "stricte budowlana" - przy podanej powierzchni i przeznaczeniu w mpzp, kwestia nie bycia rolnikiem nie ma znaczenia, można wybudować dom mieszkalny, a jak to przy takich przedsięwzięciach zawsze są wynikające z tego obowiązki, a więc i formalności.

  3. #3

    Domyślnie