dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1

    Domyślnie Przyłącza i początek budowy. Jak to w końcu jest?

    Dzień dobry.
    Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post, a że jestem kompletnym laikiem w sprawach budowlanych to mam pierwsze zapytanie.

    Jestem w posiadaniu działki budowlanej i planuję budowę domu.
    I teraz pytanie:
    Od czego zacząć? Czy od wyboru projektu i konsultacji z architektem czy właśnie od uzbrajania działki?
    Jak to w końcu jest właśnie?

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.288
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Falcon9 Zobacz post
    Od czego zacząć? Czy od wyboru projektu i konsultacji z architektem czy właśnie od uzbrajania działki?
    Jak to w końcu jest właśnie?
    Wypis i wyrys z MPZP
    Warunki przyłączy
    Badanie geotechniczne
    Przemyślenie i sprecyzowanie potrzeb.
    Przewertowanie FM.
    Przetrzepanie projektów gotowych w poszukiwaniu odpowiedniego lub chociaż przejrzenia jakie pomysły mogą się przydać (np. garderoba i łazienka przypisana do master bedroom, czy wszystko ogólnodostępne, czy parterówka/poddasze użytkowe/pełne piętro, jak ocieplić, czym grzać, z czego budować itd.).
    I dopiero rozmowa z architektem - jak wiesz co możesz i czego chcesz. Dopiero po konsultacji z wybranym architektem zakup gotowca albo przyklepanie koncepcji.

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kaizen Zobacz post
    Wypis i wyrys z MPZP
    Warunki przyłączy
    Badanie geotechniczne
    Zasadniczo tak, jak napisał Kaizen. Aczkolwiek mój architekt nie chciał wypisu i wyrysu z MPZP. Całe MPZP znalazł sobie sam w Internecie.

  4. #4
    FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)
    bajprzeznet

    Zarejestrowany
    Feb 2018
    Skąd
    Łódź