dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    magisterson

    Zarejestrowany
    Mar 2014
    Skąd
    lodz
    Kod pocztowy
    93-000
    Posty
    85

    Question Ile drewna do ogrzania, jaki gatunek etc. - pierwszy raz

    Witajcie, to mój pierwszy rok gdy chciałbym użyć kominka jako źródła ciepła. Jestem trochę zielony więc proszę o wyrozumiałość jeśli moje pytanie wyda się wam oczywiste

    PARAMETRY
    - dom 120m2
    - parter + piętro
    - Wkład kominkowy z rozprowadzeniem ciepła po pokojach (dmuchawa, nie jest to płaszcz wodny)

    Teraz do sedna. Z reguły już jesienią używałem ekogroszku do ogrzewania domu, ale obecne jesienie i zimy są tak ciepłe że chętnie zastąpiłbym węgiel drewnem. Kominek pełnił do tej pory funkcję dekoracyjną, więc odpalałem go góra raz na miesiąc.

    Pytanie ile metrów przestrzennych drewna zamówić aby dolecieć na kominku do końca roku? Od stycznia odpaliłbym ekogroszek. Kompletnie nie wiem jak szybko to może schodzić. Jakie gatunek będzie najlepszy?

  2. #2

    Domyślnie

    Około 6 m3 ale to też nie jest powiedziane że wystarczy albo zostanie bo nie wliczysz co do joty.
    Drewno do kominka musi być sezonowane co najmniej 3-4 lata.
    Dobre drewno, wysoko kaloryczne to bug, grab czy czeremcha, na dęba bym uważał bo musi być naprawdę suchy aby nie zaklejał i nie brudził kominka. Niektórzy używają nawet świerka do palenia w kominku bo lubią klimat
    Nada się tez drewno brzozy czy olchy.

  3. #3
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar Kaizen
    Zarejestrowany
    Jun 2014
    Kod pocztowy
    05-540
    Posty
    24.289
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał henrykow Zobacz post
    Drewno do kominka musi być sezonowane co najmniej 3-4 lata.
    Podasz źródło tych informacji? Czy to powszechnie klapany dogmat nie poparty pomiarami?