dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
  1. #1
    SYMPATYK FORUM (min. 10)
    Danillo

    Zarejestrowany
    Oct 2020
    Skąd
    Myślenice
    Kod pocztowy
    32-400
    Posty
    10

    Domyślnie Ogrzewanie podłogowe (prawidłowe zasilanie rozdzielaczy).

    Witam wszystkich.
    Na wstępie proszę o wyrozumiałość, gdyż jestem na tym forum nowicjuszem, a także w kwestiach przytoczonego tematu staram się dopiero "pochłaniać "odpowiednią wiedzę.
    Może zacznę od początku. W projekcie mojego domu, który powstał 3 lata temu, zaprojektowane było C.O grzejnikowe. Z uwagi na wykonywanie instalacji C.O w ostatnim czasie, a także krążących pozytywnych opiniach o ogrzewaniu podłogowym, zdecydowałem się na wykonanie takiego ogrzewania w całym domu. Dom jest duży, na parterze do ogrzania jest ok. 105 m2, na górze 110m2. Hydraulik, który wykonywał mi instalacje wod-kan, polecał się również w zakresie wykonania tejże podłogówki. I tak się tez stało. Zapytałem go, czy w związku z tym, iż w projekcie jest C.O grzejnikowe to czy istnieje konieczność wykonania projektu podłogówki. Stwierdził, że mogę,ale nie ma takiej potrzeby bo on doskonale wie co robi i nie jest to jego pierwsza instalacja tego typu, natomiast projekt to strata pieniędzy.
    Pomijając to wszystko, zabrał się za wykonywanie przedmiotowej podłogówki i tak:
    -w całości jest ona wykonana z rurki Tece PE-RT 16, rozstaw po pomieszczeniach co 10 cm,
    - na dole rozdzielacz 13 sekcji w sumie ok 918 m rurki, gdzie największy obwód poniżej 90 m
    - u góry 1szy rozdzielacz na część mieszkalną 14 sekcji ok.1035 m rurki, również największy obwód poniżej 90, drugi rozdzielacz docelowo na pomieszczenia przystosowane pod działalność gospodarczą 6 sekcji ok. 388 m rurki obwody do 70 metrów.
    Do tych obwodów zasilenie jest wykonane z tej samej rurki tylko o rozmiarze 25. Dwa większe rozdzielacze połączone są szeregowo.