dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Domyślnie Jak poprawić wentylację w kuchni ?

    Witam,
    Nie znałem się więc oddałem zrobienie instalacji wentylacyjnej osobie, która miała się znać, ale chyba tak nie było. Jestem amatorem w temacie ale szukam rozwiązań na własną rękę bo być może do rozwiązania problemi nie potrzeba profesjonalisty. Problem pewnie poruszany nieraz ale u każdego nieco inny. Z mojego okapu kapie woda :/. Okap podszafkowy, otwór fi 120 mm, jednak kanał został zwężony do fi 100 mm, teraz wiem, że nie powinno się tak robić. Kanał przy suficie odbija w lewo (kolanko 90 stopni), pokonuje ok 4 m i znów kolejnym kolankiem jest podłączony do kanału wentylacyjnego domu, kończy się ujściem przez komin na dachu więc pokonuje jeszcze kilka metrów strychu bo kuchnia jest na piętrze. Kanał jest zbudowany z okrągłych rur PCV. Czy mogę coś zrobić w tym temacie aby opary nie skraplały się w okapie ? Czy wymienić rurę na inną ? To też jest mocno ograniczone bo rury zostały przeprowadzone przez otwory fi 120 mm wywiercone w szafkach podsufitowych w czasie montażu. Jakieś porady od osób doświadczonych w takiej tematyce ?

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar CityMatic
    Zarejestrowany
    Apr 2006
    Skąd
    Polska B
    Posty
    10.174

    Domyślnie

    No cóż - musisz ocieplić te rury które przechodzą przez "zimne" pomieszczenia - to tak najprościej.
    Trudniej to już zrobienie odstojnika skroplin tak wykonanej wentylacji okapu, i pochylenie - niewielkie odcinka od okapu w kierunku odstojnika - ten podłączyć do kanalizacji. - może trudne do zrobienia, ale wdziałem i sprawdza się.
    Skrapla się para wodna na ściankach nieizolowanych rur Twojej wentylacji - więc nie ma się co dziwić, że "kapie z okapu" gdzieś to musi spłynąć, w coś wsiąknąć im będzie to trwało dłużej tym problem będzie narastał.