dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Domyślnie Wentylacja w salonie?

    Witam
    Jestem zielony w wentylacji i proszę o poradę.
    Ogólnie w salonie z aneksem miałem 3 kratki wentylacyjne
    Dwie w rogu które są teraz zabudowane kuchnią i jedna widoczna na zdjęciu.
    Do jednej zabudowanej podłączony jest oczywiście okap, druga została jak była.
    Mam okna z wywietrznikami, regularnie wietrze pomieszczenia. I moje pytanie - czy ta dodatkowa kratka jest mi potrzebna? Pytam bo w okresie zimowym jak teraz płynie z niej prawie lodowane powietrze.

    Ostatnio edytowane przez mareczek87 ; 03-01-2021 o 11:26

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar CityMatic
    Zarejestrowany
    Apr 2006
    Skąd
    Polska B
    Posty
    10.174

    Domyślnie

    Jeśli z niej jest nawiewane zimne powietrze - to wentylacja w Twoim domu /mieszkaniu nie działa prawidłowo.
    Zapewne ze względu na nieodpowiedni stosunek powietrza nawiewanego do wywiewanego nastąpił niesprzyjający nawiew kanałem wentylacyjnym, co jest na tyle niekomfortowe że - zresztą stwierdziłeś całe powietrze w celu uzupełnienia bilansu jest wtłaczane do pomieszczeń tą właśnie drogą.
    Przede wszystkim należy odwrócić tą sytuację - powietrze powinno być nawiewane przez nawiewniki okienne / rozszczelnienie okna/ nawiewniki ścienne. Ta kratka zasłaniająca wylot - czyli kanał wentylacyjny powinien służyć tylko i wyłącznie do odprowadzenia z pomieszczeń zużytego powietrza.
    Spokojna przystań M36a w wersji L
    ----------------------------------------------------------------
    Głupca nic tak nie drażni, jak cudza mądrość.
    Lenia nic tak nie drażni, jak cudza pracowitość.

    ----------------------------------------------------------------
    Rekuperator +GWC+Filtr PM, Centralny odkurzacz, PC klimatyzacja: Gree 6,6kW, Kominek PW Bufor 300+300