dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Domyślnie Kupno działki i budowa domu - kilka pytań laika

    Cześć,
    do tej pory myślałem nad kupnem domu w stanie deweloperskim (Kraków). Teraz jednak coraz częściej myślę nad zakupem działki (najlepiej w samym Krakowie - obrzeża), a następnie zleconej budowie domu (jeszcze nie wiem czy murowany czy z prefabrykatów - ale tutaj jeszcze mam czas do zastanowienia).

    Jestem jednak kompletnym laikiem w temacie, i tak nurtuje mnie tutaj kilka rzeczy. Mianowicie, jak już kupię działkę, upewniwszy się wcześniej, m. in. co do możliwości przyłączy (zakładam, że kupuję taką gdzie są w drodze) to kolejno mam wybierać projekt i wykonawcę domu, czy też niezależnie od tego składać wnioski o przyłącza po to trwa? Ponadto jak już przyłącza będą wykonane, to potem już "we własnym" zakresie robią instalacją od punktu do domu, i dopiero potem zakładane są liczniki ? (tzn, że wcześniej ich nie ma i nie mogę korzystać choćby z wody ? - Będą tutaj wdzięczny za wytłumaczenie bo tego nie rozumiem .....

    I inne takie pytanie bardziej ogólne, czy upraszczając mogą założyć przy budowie system zleconym że całość to koszt:
    działki + przyłącza mediów + budowie domu w stanie deweloprskim (jedna firma) + ew. projekt jeśli nie jest w cenie samego domu + wykończenie + taras/ogród/podjazd i inne zewnętrzne prace, które raczej nie są w cenie budowy

    Czy też jeszcze jakiś "duży" koszt mi umyka (duży to powiedzmy taki powyżej kilku tys)


    Z góry dzięki za pomoc, próbuje na razie sobie jakoś to poukładać, żeby potem mnie coś kompletnie nie zaskoczyło.

  2. #2

    Domyślnie

    Hej, podbijam temat, choć teraz już z trochę bardziej precyzyjnymi pytanie, bo starał się doczytać jak najwięcej ....