dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 17
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 330
  1. #1
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    sito

    Zarejestrowany
    Jan 2021
    Skąd
    Pyrzowice
    Kod pocztowy
    42-625
    Posty
    847

    Domyślnie Ogrzewanie szkieletowego Kamilka parterowego 86m

    Witam, trochę juz tu przesiaduję i studiuję tematy ogrzewania. Czytałem sporo o ogrzewaniu COP-1 , ogrzewaniu kablami Kaizena , wertowałem też o kanałówkach i splitach .

    Do rzeczy , bedziemy budowali domek szkieletowy 86m , parterowy , bryła prostokąt, na Śląsku koło Pyrzowic , po 40 latach mieszkania w blokowisku pora na życie na wsi . Domek to Kamilek , projekt juz kupiony, pozwolenie mamy, czekamy na kredyt . W projekcie mamy kotłownię , kocioł na pellet i kaloryfery.... Na etapie adaptacji chcieliśmy to zmienić na czysty "sztrom" ale Pani projektant od razu powiedziała ze nie zmieścimy się w EP. Zaproponowała zostawić jak jest a potem kierownik budowy zmieni to odpowiednim wpisem oczywiście jeżeli nie będzie to COP-1 . Całe życie mieszkamy w bloku i nie wyobrażam sobie mieć kotłowni , nawet takiej co wymaga interwencji raz na kilka dni .

    Bedę systematycznie tu zamieszczał fotki i dane domu, bo nie chcę zeby post był przydługawy . Dom to standardowy szkielet ale podciągnięty juz pod WT2021. W standardzie ma 10cm styro na zewnątrz ( bierzemy 15cm żeby zakryć kasety z rolet okiennych ) , 15cm wełny od środka . Strop wełna 25cm , fundament styro 10cm. Wentylacja grawitacyjna. Okna 3 szybowe z roletami zewnętrznymi . Ekspozycja na południe, salon i kuchnia mają okna na południe i zachód Od północy bedzie wejscie do domu , okno z sypialni , okno kotłowni w której bedzię spiżarka lub drugi kibelek .