dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 4
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 68
  1. #1

    Domyślnie Instalacja telewizyjna, internetowa i CCTV

    Witam,
    jestem przed elektryką.
    Wstępnie poukładałem informację ale mam kilka watpliwości.

    Instalacja telewizyjna. Rozumiem, że doprowadzam 4 kable z satelity do switcha i potem już od switcha idę kablem do pokoju z gniazdkiem tam gdzie chce? Talerz będzie pewnie cyfry albo jakiegoś innego operatora. Oczywiście kable do telewizji naziemnej też poprowadzę.

    Internet. Sytuacja wygląda następująco. W mojej okolicy nie ma światłowodu ale operator zatrzymał się jakieś 300m od mojego domu. Z tego co wiem od gminy będzie szedł w naszą stronę więc trzeba przygotować dom pod światłowód. Czyli najlepiej wypuścić światłowód poza dom, a jak to zrobić w domu?
    Cała rozdzielnie multimedialno-telewizyjną planuję zrobić na stryszku. Dysponuję ktoś tym schematem?
    Czy do sieci domowej Lan, którą też chce zrobić dać skrętkę UTP czy FTP a może U/FTP? Kabel do cat 6 np od Bitnera. Internet chciałbym aby był dystrybuowany jednocześnie poprzez LAN jak i WiFi

    Kamerki. Planuję kilka kamerek na zewnątrz domu.

    Czy może ktoś dysponuję schematem jak to ładnie połączyć w całość i jakich kabli najlepiej byłoby użyć ?

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000)
    marcin225

    Zarejestrowany
    Jun 2017
    Skąd
    Zachodniopomorskie
    Posty
    1.845

    Domyślnie

    TU masz schematy tv:
    https://www.dipol.com.pl/przyklady_i...m_schematy.htm

    Jak chcesz mieć sygnał RTVSAT w każdym pokoju to pociągnij 5 koncentryków od miejsca gdzie będą anteny do rozdzielni multimedialnej - tam dasz multiswitcha - wszystko na tych schematach masz.

    Nie wiesz jaki światłowód wypuścić poza dom a jaki prowadzi operator. Najlepiej puść rurę poza ogrodzenie w którą potem zaciągną światłowód w docelowe miejsce gdzie będzie router.