dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1
  1. #1

    Domyślnie Ulga termomodernizacyjna - jak rozliczyć

    Witam
    Proszę o pomoc dotyczącą ulgi termomodernizacyjnej. Niestety jestem zupełnie zielony w temacie a nie chcę mieć na pieńku z urzędem skarbowym
    W 2020 roku przeprowadzałem docieplenie domu oraz inne małe prace dotyczące ogrzewania. Czy aby skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej wystarczy wypełnić dodatkowo PIT/O w którym w pozycji Wydatki na realizację przedsięwzięcia termomodernizacyjnego należy wpisać sumowaną kwotę poniesionych wydatków na które posiadam faktury ?

    Kolejny punkt moich wątpliwości to informacje iż:
    1. należy rozpocząć przedsięwzięcie termomodernizacyjne (audyt nie jest obowiązkowy),
    2. kupować tylko te towary, produkty lub usługi, których nabycie, zgodnie z wykazem można odliczyć od dochodu, ukończyć przedsięwzięcie w ciągu 3 lat.

    Czyli jak w praktyce zrealizować rozpoczęcie przedsięwzięcia termomodernizacyjnego - czy powinienem to potwierdzić jakimś dokumentem poza fakturami ?. Oraz jak analogicznie wyglądą sprawa zakończenia takiego przedsięwzięcia - czy tu wymagane są dokumenty zakończenia inwestycji ?


    Na powyższe przedsięwzięcie posiadam faktury na:

    1. Usługa budowlana z materiałów własnych 8%
    - docieplenie budynku styropianem oraz montaż rynien wykonany w budynku mieszkalnym pod w/w adresem
    2. Usługa budowlana z materiałów własnych 8%
    - położenie tynków elewacyjnych oraz mozaikowych na budynku mieszkalnym pod w/w adresem
    3. Usługa budowlana z materiałów własnych 8%
    - montaż parapetów zewnętrznych wykonany w budynku mieszkalnych pod w/w adresem
    4. Ostatnia faktura na zakup grzejnika i kilku akcesoriów do jego montażu

    Czy powyższe faktury kwalifikują się do ulgi termomodernizacyjnej ?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez lukas3232 ; 28-04-2021 o 22:27

Tagi dla tego tematu