dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
  1. #1
    WITAJ, czytaj i pytaj... :)
    Ana789

    Zarejestrowany
    Oct 2021
    Skąd
    podkarpacie
    Kod pocztowy
    36-020
    Posty
    9

    Domyślnie dobór pompy ciepłaaaaaa

    Witam ,
    Dom powiat rzeszowski , typu stodoła 160 m2 parterowy , ściany porotherm dryfix 25 , dobrze ocieplony - ściany 20 cm styropian , dach 20 cm wełna , podłoga 20 cm , okna 3 szybowe, rekuperacja , wszędzie podłogówka,
    wg ciepłowłasciwe zapotrzebowanie 6,1kw https://cieplo.app/wynik/jygd , nie mam projektu tego domu z wyliczonym zapotrzebowaniem , pewnie będę musiała zlecić

    instalator lokalny , który potem zrobi przeglądy proponuje pompę ciepła : Hyunday HHPS-M8TH + moduł hydrauliczny 8 kW , proszę o opinię , nie jestem znawcą a właściwie laikiem w tej sprawie ale czytając rożne fora myślę ze pompa może być przewymiarowana , choć różnie to jest i może będzie ok tylko , proszę też o opinie o pompie jak ktoś ją zna

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ana789 Zobacz post
    wszędzie podłogówka,
    wg ciepło własciwe zapotrzebowanie 6,1kW https://cieplo.app/wynik/jygd ,
    instalator lokalny proponuje pompę ciepła : Hyunday HHPS-M8TH + moduł hydrauliczny 8 kW ,
    Potrzebujesz pompę, która przy -20 C na zewnątrz;
    - jest w stanie uzyskać ok; 6,0 kW mocy;
    - np ;Panasonic 9kW/1f; Samsung 9kW/1f; LG 7kW ; Daikin 6kW,
    - marka Hyunday - raczej mało znana tu na forum, oraz istotne jakie ma zaplecze;
    - aby za chwilę nie zwinęła interes,
    - brak możliwości fachowej podpowiedzi forum w razie potrzeby,
    Jak grube masz wylewki???
    Ostatnio edytowane przez Andrzej5101 ; 14-10-2021 o 13:44
    Około 80 % Energii Na Ogrzewanie Budynku Przypada Na Temperatury > - 2 C ,
    Dobór mocy PC-PW wg. OZC ; http://forum.muratordom.pl/showthrea...-wg-OZC/page16