dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1

    Domyślnie Kocioł gazowy/pompa ciepła - obsługa przez osoby starsze

    Dzień dobry, jestem nowy na forum i chciałem się poradzić. Moi rodzice 75+ mieszkają na wsi w domu ogrzewanym starym piecem na węgiel. Parterowy dom o powierzchni 80m2 bez dostępu do sieci gazowej. Postanowiłem pomóc im w modernizacji m.in. z tego powodu, że ze względu na wiek coraz trudniej im obsługiwać taki piec.
    Z tego względu myślę o kotle gazowym lub pompie ciepła, które nie wymagają siły fizycznej do obsługi. Wymagają jednak jak sądzę przynajmniej podstawowych umiejętności "cyfrowych". Czy obsługa takich urządzeń i ich sterowników (o aplikacjach na smartfon nie wspominam) jest w zasięgu osób starszych, które obsługują urządzenia elektroniczne w stopniu minimalnym?
    Sam mieszkam w bloku w Warszawie więc nie mam dużego doświadczenia z tego typu instalacjami. Dziękuję za pomoc.

  2. #2
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty
    18.617
    Wpisy w Dziennikach Budowy
    4

    Domyślnie

    Jaki się wszystko skonfiguruje na sterowniku, to pózniejsza obsługa ogranicza cie do pokrętła cieplej/zimniej, jeśli ktoś odczuje taką potrzebę

  3. #3
    ELITA FORUM (min. 1000)
    DUNIA.MD

    Zarejestrowany
    Oct 2020
    Skąd
    Radom
    Kod pocztowy
    26-600
    Posty
    1.266

    Domyślnie

    Parterowy dom o powierzchni 80m2 bez dostępu do sieci gazowej.
    Jeśli jest podpiwniczony wybrałbym kocioł pelletowy z dużym koszem na pellet i sterowaniem za pomocą dotykowego panelu pokojowego. Ustawiasz raz i uzupełniasz okresowo paliwo które jest pakowane w worki po 15 kg.

  4. #4
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar fotohobby
    Zarejestrowany
    Aug 2011
    Skąd
    Rybnik
    Posty