dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Domyślnie Licznik dwukierunkowy

    Cześć
    Pytanie do użytkowników bo ja dopiero zaczynam z panelami i jestem zielony trochę.
    Wymieniony licznik na dwukierunkowy Gama 300, uruchomiona fotowoltaika, nową umowe kompleksową otrzymałem, dystrybutor PGE.
    Nie bardzo rozumiem jak robić odczyty z licznika, wszędzie jest napisane, energia pobrana jest pod kodem 1.8.0 a energia wysłana do sieci pod kodem 2.8.0.
    Jak "przewijam" wszystkie kody z licznika to nie mam tych kodów 1.8.0 i 2.8.0.
    Odczyt energi pobranej mam pod kodem 15.8.0 ale nie mam pojęcia jak odczytać energię wysłaną do sieci,
    Ktoś pomoże rozwikłać zagadkę ?

  2. #2
    DOMOWNIK FORUM (min. 500)
    cangi80

    Zarejestrowany
    Jun 2017
    Skąd
    Nisko-podkarpacie
    Posty
    591

    Domyślnie

    Wygląda na to , że 15.8.0 to energia pobrana i oddana razem , może zły licznik zamontowali albo muszą przeprogramować.
    https://onemeter.com/docs/pl/device/obis/
    PC A-pic 8kW , DZ poziome, liniowe 3x160m, rozstaw rur 60 cm, głębokość 110-120cm , dom 110m2 , podłogówka 90 % połączona razem z grzejnikami w całym domu. Dodatkowe źródło ciepła to kocioł na drewno SAS 17kW.

    PV 4,8 kWp z falownikiem Solax X3 4 kW, kąt paneli 20*, odchyłka od S 45* na W i E .
    PV 4,62 kWp z falownikiem Growatt 4 kW, kąt paneli 30*, odchyłka od S 37* na W.
    Razem 9,42 kWp.

  3. #3
    REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) NAJLEPSZY DORADCA NA TYM FORUM!!! Avatar CityMatic
    Zarejestrowany
    Apr 2006
    Skąd
    Polska B
    Posty
    10.174
    Spokojna przystań M36a w wersji L
    ----------------------------------------------------------------
    Głupca nic tak nie drażni, jak cudza mądrość.
    Lenia nic tak nie drażni, jak cudza pracowitość.

    ----------------------------------------------------------------