dostępne w wersji mobilnej muratordom.pl na Facebooku muratordom.pl na Google+
Strona 1 z 2
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Domyślnie Piec na paliwo stałe + ogrzewanie podlogowe - duże straty ciepła?

    Koledzy, potrzebuję wsparcia w rozwiązaniu mojej wątpliwości.
    Dom 240m2, 2 lokale. Wszędzie podłogówka.
    Ogrzewanie piecem na pellet + bufor 1200l z wężownicą. W zasadzie wszystko działa, w domu ciepło, ale trochę dużo spala. Zacząłem drążyć jak działa cały układ, ponieważ nie jestem hydraulikiem, więc sporo rozwiązań było dla mnie nowością.
    Doszedłem do etapu ustawień temperatur bufora górna 40 dolna 70. Piec załącza się w momencie jak góra spadnie do 40 a wyłącza jak dół nagrzeję do 70. Wydaje się sensowne. Tyle, że wychodząc za bufor mam wbudowany zawór mieszający na podłogówkę ustawiony na 25 stopni. Tzn, że zaciągam z bufora temperaturę ~70 stopni, żeby juz po chwili schłodzić tą wodę do 25... Gdzie tu logika? Strata 45 stopni na odcinku 1 metra...?
    Czy to jest logiczne, czy czegoś nie rozumiem?

    Podpowiecie?


    Pozdrawiam

  2. #2
    ELITA FORUM (min. 1000)
    goguś

    Zarejestrowany
    Aug 2021
    Skąd
    k-k
    Kod pocztowy
    47-253
    Posty
    1.770

    Domyślnie

    Pomyliłeś górę z dołem , na górze ma być gorące i nie 70 a najlepiej 90 stopni a na podłogówkę pewnie temperatura jest mieszana albo poprzez zawór 3-4 drogowy lub zawór termostatyczny a by zasilić podłogę niską temperaturą , podłogówka nie powinna być zasilana temperaturą wyższą niż 25-32 stopnie ,koniec kropka

  3. #3

    Domyślnie

    Zgadza się,ale ja mówię o stracie ciepła. Grzeję bufor do 70 stopni. Na podłogę puszczam 25. Tzb, że schladzam wodę o 45 stopni, żeby puścić ją na podłogę. Więc po co grzać tak wysoko skoro i tak ją schłodzę...?
    Ostatnio edytowane przez Cjapek ; 06-01-2022 o 19:09

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cjapek Zobacz post
    Więc po co grzać tak wysoko skoro i tak ją schłodzę...?